przyrządzanie ryby

Jak smażyć ryby?

AdamAdam - specjalista Tipy.pl
Ryby to źródło niezbędnych dla naszego zdrowia kwasów tłuszczowych Omega-3. Możemy przyrządzać je na wiele sposobów, jednak najczęściej decydujemy się rybę po prostu usmażyć. Nie jest to może najzdrowsza z metod, ale komu nie smakuje pyszny i rumiany filecik rybny? Niestety smażenie ryb wymaga nieco więcej umiejętności, niż smażenie mięsa. Nie wystarczy po prostu rozmrozić fileta i wrzucić go na rozgrzaną patelnię. Każdy kto choć raz spróbował tego sposoby, wie, że do niczego dobrego to nie prowadzi. Chcesz, aby ryba przyrządzona przez ciebie była krucha i wprost rozpływała się w ustach? Poznaj kilka trików i sposobów na poprawienie jej jakości i smaku. Pozwolą ci one przygotować rybę tak smaczną i chrupiącą jak w najlepszej smażalni.
1
Ryby najlepiej jest smażyć na oleju. Smażyć je należy na odkrytej patelni, ponieważ smażona pod przykryciem ryba straci chrupkość. Po usmażeniu należy je trzymać nadal odkryte.
2
Aby ryba ładnie się przyrumieniła, należy ją osuszyć papierowym ręcznikiem przed usmażeniem. Jest to szczególnie ważne w przypadku mrożonych filetów, które po rozmrożeniu wprost ociekają wodą.
3
Smażona ryba będzie miała delikatny smak jeśli przed smażeniem namoczymy ją w mleku oraz obtoczymy w mące.
4
Kotlety rybne będą smaczniejsze wówczas, jeśli do mięsa dodamy pokrojoną i delikatnie podsmażoną cebulę.
5
Ryby powinno się solić bezpośrednio przed smażeniem. Sól wyciąga wodę, zatem jeśli posolimy je znacznie wcześniej, będą one po usmażeniu mniej soczyste oraz gorsze w smaku.
6
Ryby należy zawsze smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu. W przeciwnym razie ryba przyklei się do patelni, po usmażeniu będzie też znacznie bardziej tłusta. Pamiętajmy również, by smażyć je powoli – na małym ogniu.

Powiązane porady

śledzie w śmietanie
Ryba w cieście
Łosoś pieczony w folii aluminiowej

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

xpsh
29.12.2016
Najlepiej w ogóle. Smażenie jest niezdrowe i kaloryczne, a ryby zawierają metale ciężkie. Lepiej zjeść 1,5 łyżeczki (dzienne zapotrzebowanie omega-3) zmielonego siemienia lnianego, na zdrowie.
fejsi
24.01.2014
ja najbardziej lubię smażonego mintaja, przynajmniej pachnie i smakuje jak ryba, jeśli chodzi o panierkę to zamiast mąki używam bułki tartej, nie odpada od ryby, jeśli przed obtoczeniem w bułce osuszymy ją ręcznikiem i rzucimy na dobrze rozgrzany olej
kenzo
24.01.2014
nie przepadam za smażonymi rybami, bo zawsze mi się rozpadają na patelni, wypróbuję te wskazówki, może to coś zmieni...
kitti
23.01.2014
ja zawsze najpierw rozgrzewam olej i dopiero wtedy kładę na niego rybkę, jeśli nie chcecie, żeby pryskał, skręćcie go nieco podczas smażenia
Rybka zwana Wandą
22.01.2014
filety bez panierki zawsze trzeba rozmrozić przed smażeniem (jeśli nam się spieszy, można przelać je gorącą wodą), natomiast filety w panierce smażymy zamrożone - uwaga na pryskający tłuszcz
Marcysia
21.01.2014
ja zawsze najpierw rozmrażam filety, później wycieram je do sucha papierowymi ręcznikami, a następnie obtaczam w mące