Zdjęcie stołu

Jak szybko przygotować smaczne przekąski na Wielkanoc?

BlondyneczkaBlondyneczka - specjalista Tipy.pl
Zdjęcie stołu
1 z 6
Przygotowujesz wielkanocne rodzinne spotkanie a nie masz pomysłu co zasmakuje twoim gościom? Zamiast ciężkich dań postaw na lekkie przekąski i zaskocz znajomych swoją pomysłowością.
P

paczka chrupkiego pieczywa
paczka sera typu philadelphia
paczka wędzonego łososia
12 jajek
pęczek szczypiorku
bazylia
pęczek rzodkiewek
sól
pieprz
paczka tuńczyka
słoik majonezu
paczka kurkumy
paczka ostrej papryki
kilka cebul
pół kilograma pomidorków koktajlowych
paczka sera mozzarella
paczka z ciastem do tortilli
paczka sera żółtego
paczka szynki lub piersi z kurczaka
paczka parówek
oregano
oliwa z oliwek
paczka ciasta francuskiego
wykałaczki

1
Wielkanocne mini kanapeczki

Na chrupkie pieczywo kładziemy kawałek serka typu Philadelphia i wędzonego łososia. Posypujemy pokruszonym, ugotowanym jajkiem i szczypiorkiem. Do smaku posypujemy solą i pieprzem. Talerz ozdabiamy bazylią i rzodkiewką.
2
Kolorowe jajka

Z ugotowanych i przekrojonych na pół jajek wyjmujemy żółtko i przygotowujemy farsz. Miksujemy tuńczyka, majonez, cebulkę oraz wcześniej wyjęte żółtko na gładką masę. Przyprawiamy solą i pieprzem a następnie umieszczamy w połówkach jajek. Aby otrzymać kolorowe farsze, podczas miksowania dodajemy poszczególne przyprawy, które nie zaważą na smaku potrawy:
czerwoną ostrą paprykę (kolor czerwony) i/lub kurkumę (kolor intensywnie żółty).
3
Czerowno-białe szaszłyki

Na przygotowane patyczki do szaszłyków nawlekamy naprzemiennie umyte pomidorki koktajlowe oraz pokrojone kawałki mozzarelli. Gotowe polewamy oliwą, posypujemy oregano oraz ozdabiamy bazylią.
4
Małe zawijańce

Na cieście do tortilli układamy pokrojony ser oraz szynkę lub kurczaka. Dodajemy majonezu i keczupu a następnie zawijamy jak naleśnika. Tortille kroimy na mniejsze części i w środek wbijamy wykałaczkę (aby nie wypadały składniki).
5
Mini parówki
Delikatne paróweczki

Kupione w sklepie parówki kroimy na kawałki i owijamy pokrojonym w paski ciastem francuskim. Gotowe smarujemy roztrzepanym jajkiem (żółtko) i wstawiamy do piekarnika na 10 minut w temperaturze 180 stopni.
?

Wskazówki
Sposób dekoracji zależy od ciebie. Rzodkiewkę możesz zastąpić innym wiosennym warzywem.

Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane