Pasztet z selera

Jak zrobić pasztet z selera?

Przepis na pyszny i wegetariański pasztet z selera. Seler jest znany jako niesamowite warzywo, w zależności od tego w jaki sposób je przyrządzimy przybiera różny smak - upieczony imituje mięso. Dlatego też robi furorę m.in wśród wegetarian.
P

kilogram selera, 2 duże cebule, kostka margaryny, 4 ząbki czosnku, 6 jajek, 2 grzybowe kostki bulionowe, 1 szklanka bułki tartej, sól, pieprz, tłuszcz i bułka tarta do form

1
Obieramy selery, dokładnie myjemy i ścieramy na tarce o dużych oczkach.
2
Obieramy dwie cebule, ścieramy na tarce z dużymi oczkami i wrzucamy do selerów.
3
Do warzyw wlewamy szklankę wody, dodajemy dwie grzybowe kostki bulionowe, kostkę margaryny. Czosnek obieramy, przeciskamy przez praskę i dorzucamy do reszty składników. Całość doprowadzamy do wrzenia i gotujemy około godziny na małym ogniu. Następnie studzimy.
4
Do powstałej masy wbijamy sześć jajek i wsypujemy szklankę bułki tartej. Wyrabiamy i doprawiamy solą i pieprzem według własnego uznania.
5
Formy natłuszczamy i wysypujemy bułką tartą. Najlepiej żeby wielkość form zawierała się w wymiarach 12x21cm. Wykładamy formy masą i wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 190 stopni. Pieczemy około 1,5 godziny.
?

Wskazówki
Z podanego przepisu powstanie 20 porcji.

Powiązane porady

zupa krem z cukinii i bazylii
Pieczony czosnek
gotowanie warzyw

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

czarna
03.04.2015
Jaki on jest niby wegański jeśli w przepisie są wymienione jajka ;/ Weganie nie jedzą w ogóle produktów pochodzenia zwierzęcego w tym jajek i margaryny. Jest to wprowadzanie w błąd.
joanka
11.03.2014
Wszystko super, tylko po co w przepisie margaryna zawierająca niezdrowe tłuszcze trans i kostki rosołowe, które bardziej się nadają do pracowni chemicznej niż do kuchni?