kolorowe zdjęcie na czarno-białym tle

Jak zrobić kolorowy element na czarno-białym zdjęciu (Photoshop)?

GhostBusterGhostBuster - specjalista Tipy.pl
Zdjęcia z kolorowym elementem na czarno-białym tle już od pewnego czasu są bardzo modnym dodatkiem do każdego wnętrza. I słusznie. Stanowią bowiem ciekawą odmianę dla tradycyjnych kolorowych lub czarno-białych plakatów. Okazuje się, że otrzymanie takiego efektu to bardzo prosta sprawa. Wystarczy kilkanaście minut i dokładna ręka, a już możemy cieszyć się efektem profesjonalnie przerobionej fotografii. Niezbędne „know-how” wraz ze zdjęciami krok po kroku znajdziesz poniżej.
1
przerabianie zdjęcia w Photoshopie - krok 1
Wybierz zdjęcie, które chcesz przerobić i otwórz je w Photoshopie.
2
Powiel warstwę ze zdjęciem. W tym celu kliknij na nią prawym przyciskiem myszy i wybierz z podręcznego menu „Duplicate layers” (Powiel warstwy).
3
Teraz pozbawimy warstwę znajdującą się u góry koloru. W tym celu z menu Image wybieramy Adjustments → Desaturate (Obraz → Dopasowania → Zmniejsz nasycenie) lub naciskamy kombinację klawiszy Shift+Ctr+U.
4
Dodaj maskę na warstwie z czarno-białym zdjęciem. Żeby to zrobić zaznacz odpowiednią warstwę i ze znajdującego się pod spodem menu wybierz ikonkę prostokąta z kółkiem w środku (Dodaj maskę). Możesz również wybrać z menu Layer opcje Layer Mask → Reveal All (Warstwa → Maska warstwy → Pokaż wszystko).
5
Teraz kliknij na ikonkę maski w palecie warstw (biały prostokąt obok warstwy z czarno-białym zdjęciem). Z menu narzędzi wybierz natomiast pędzel,a kolor główny ustaw na czarny.
6
Rozwiń menu narzędzia Pędzel klikając na strzałkę znajdującą się w górnym poziomym pasku narzędziowym. Wybierz odpowiedni rozmiar pędzla (w trakcie pracy będziesz go modyfikować), a twardość pędzla ustaw na 100%. Dzięki temu uzyskasz ostrą krawędź między kolorowym elementem, a czarno-białym tłem.
7
Malując kolorem czarnym po masce odsłaniaj te elementy zdjęcia, które mają być kolorowe. Modyfikuj rozmiar pędzla by jak najdokładniej odsłonić wszystkie szczegóły kolorowego obrazu.
8
Jeżeli się pomylisz, po prostu zmień kolor główny na biały i nanieś poprawki na maskę. Kolor biały zasłania element zdjęcia znajdującego się na warstwie poniżej, kolor czarny odsłania je.
9
Posługując się pędzlem w kolorze czarnym kolejno odsłoń wszystkie elementy zdjęcia, które mają pozostać w kolorze.
10
Tak wygląda efekt końcowy w opisywanym przypadku.

Powiązane porady

fotomontaż
zmiana koloru oczu
prezentacja PDF

Komentarze (0)

* Pola wymagane