Miodowy lukier plastyczny

Jak zrobić miodowy lukier plastyczny?

Jess - specjalista Tipy.pl
Miodowy lukier plastyczny
1 z 9
Lukrem tym możesz pokryć całe ciasto lub wykorzystać jako masę plastyczną do stworzenia różnych dekoracji. Nie tylko wygląda on pięknie ale również chroni ciasto przed wysychaniem. Czas jego przygotowania to zaledwie 20 minut. Z przepisu uzyskasz ilość lukru wystarczającą na pokrycie ciasta o wymiarach 23x23 cm.
P

16 g żelatyny, 12 łyżek wody, 2 łyżki niesolonej margaryny, 4 łyżki miodu, 800 g cukru pudru

1
Miodowy lukier plastyczny 1
Zbierz wszystkie potrzebne składniki.
2
Miodowy lukier plastyczny 2
Do miseczki wsyp żelatynę i wlej wodę. Włóż miseczkę do wrzątku i mieszaj tak długo, aż żelatyna się całkowicie rozpuści.
3
Miodowy lukier plastyczny 3
Dodaj margarynę i miód.
4
Miodowy lukier plastyczny 4
Mieszaj tak długo, aż margaryna się całkiem roztopi.
5
Miodowy lukier plastyczny 5
Do dużej miski wsyp 700 g cukru pudru i zrób w środku dziurkę. Do dziurki wlej mieszankę z miodem.
6
Miodowy lukier plastyczny 6
Wszystkie składniki wymieszaj łyżką.
7
Miodowy lukier plastyczny 7
Przesiej na stolnicę trochę pozostałego cukru pudru i ugniataj masę tak długo, aż stanie się gładka i plastyczna. Jeśli jest taka potrzeba dodaj więcej cukru pudru.
8
Miodowy lukier plastyczny 8
Masę możesz użyć od razu lub owinąć w plastikowy worek i włożyć do lodówki. Jeśli masa wyschnie i zrobi się zbyt twarda to przełóż ją na stolnicę posypaną cukrem pudrem i ugniataj aż zrobi się znów miękka i elastyczna. Przed nałożeniem masy posmaruj tort cienką warstwą masła lub lukru, aby wypełnić nim wszelkie nierówności i zagłębienia na jego powierzchni. Dzięki tej warstwie masa będzie się lepiej trzymała ciasta.
?

Wskazówki
* Jeśli chcesz to możesz zabarwić masę na wybrany kolor za pomocą barwnika spożywczego.

Strona 1 z 9

Powiązane porady

dekorowanie tortów
karmelowe sprężynki
tort bezowy

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

amfetaminaa
08.04.2013
Lubię to ;3