przyszywanie koralików

Jak przyszywać koraliki?
Wanda0Wanda0 - specjalista Tipy.pl

Koraliki mogą całkowicie zmienić wygląd tkaniny. Odpowiednio przyszyte mogą stanowić ozdobę bluzek, sweterków czy innych części garderoby. Sznureczki koralików doskonale nadają się na frędzle przy szalikach czy nawet ozdobnych poduszkach w naszym domu. Jednak umieszczenie ich we właściwym miejscu wcale nie jest takie proste. Poniżej znajdziesz wskazówki jak przyszyć koraliki, by były trwałe i wyglądały na pracę profesjonalistów.
P

* Koraliki
* Nici
* Igła

1
Przyszycie pojedynczych koralików wydaje się bardzo proste, ale wymaga dużo precyzji. Przygotuj sobie odpowiednią nitkę, igłę i koraliki. Nawlecz igłę pojedynczą nitką w kolorze pasującym do materiału. Na jej końcu zawiąż supełek.
2
Przyczywanie pojedynczych koralików
Przyszywanie koralików tak aby leżały na materiale.

Wbij igłę po lewej stronie materiału i przeciągnij tak, aby supełek został po lewej stronie. Jeśli koralik jest okrągły wówczas nawlecz koralik i przeciągnij igłę z powrotem na lewa stronę w tym samym miejscu, w którym przeszła na prawą. Powtórz i zakończ po lewej stronie. Jeśli koralik jest podłużny przytrzymaj go kciukiem i przewlecz nitkę blisko jego krawędzi krawędzi.

Koraliki możesz również przyszywać szwem krzyżykowym - wówczas nie będzie się obracał.
3
Do robienia linii i sznurków koralików najczęściej wykorzystuje się formy podłużne. Krótsze doskonale nadają się na frędzle, za pomocą dłuższych możesz wykonać oryginalne wzory lub podkreślić istniejące już nadruki.
4
wyszywanie linii z koralików
Nawlecz igłę pojedynczą nitką w kolorze podobnym do materiału, do którego będziesz je przyszywać, na jej końcu zawiąż supełek. Wbij ją w materiał od lewej strony i po przeciągnięciu na prawą nawlecz na nią koralik. Wbij igłę w materiał, mocując płasko na nim koralik. Znów przebij się przez tkaninę i ten sam koralik, a następnie przystąp do przyszywania kolejnego w ten sam sposób, aż do utworzenia linii.
5
wyszywanie linii z koralików 2
Przyszywanie zakończ na lewej stronie materiału, ale nie odcinaj nitki. W prowadź igłę z nitką na końcu ostatniego koralika i poprowadź ją przez wszystkie na raz. Dopiero teraz możesz zakończyć linię.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane