Doniczki do wysiewu

Jak zrobić samonawadniające doniczki do wysiewu?

OgrodnikOgrodnik - specjalista Tipy.pl
Samonawadniające doniczki do wysiewu (również do pikowania czy rozsady) są świetne zarówno dla roślin doniczkowych jak i ziół. Doniczki takie posiadają wewnętrzny zbiornik wody oraz powietrza, dzięki czemu system korzeniowy roślin szybko się rozrasta a rośliny mają zapewniony stały dostęp do tego czego potrzebują do życia. Poniżej przedstawiam sposób na wykonanie samonawadniającej doniczki do wysiewu z plastikowej 2-litrowej butelki.
P

2-litrowa plastikowa butelka (inne wielkości butelek również będą dobre), nożyczki lub inne ostre narzędzie (np. nóż z ostrym końcem), ziemia doniczkowa, pasek wycięty z materiału (najlepszy będzie filc ale może być też włóczka), nasiona lub sadzonki

1
Doniczka samonawadniająca
Butelkę dokładnie wypłucz w środku i odklej z niej etykietę.
2
Za pomocą ostrego narzędzia np. nożyczek zrób otwory drenażowe w górnej części butelki (od miejsca w którym butelka zaczyna się zwężać w górę). Opcjonalnie do zrobienia otworów możesz użyć rozżarzonego metalowego szpikulca.
3
Przetnij butelkę na pół kilka centymetrów poniżej jej połowy wysokości.
4
Z materiału wytnij dwa paski o długości ok 10 cm i szerokości ok 2 - 3 cm. Około 3 cm poniżej szyjki butelki zrób 2 małe otwory i przeciągnij przez nie paski materiału (tylko odrobinę, aby materiał nie wypadł po odwróceniu butelki szyjką w dół).
5
Do dolnej połowy butelki nalej odstaną wodę zaś do górnej nałóż ziemię doniczkową z dodatkiem nawozu organicznego. Upewnij się, że ziemia ma bezpośredni kontakt z paskami materiału.
6
Włóż górną część butelki szyjką w dół do jej dolnej części. Upewnij się, że końce pasków materiału są zanurzone w wodzie.
7
Doniczka do wysiewu
Wysiej roślinę lub ją zasadź. Podlej tylko raz, aby ziemia osiadła.

Powiązane porady

Oregano
zioła
narzędzia ogrodowe zrób to sam

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

#18924
17.04.2013
. . . (~") . . . Przyznam, że dosyć ciekawy pomysł i z cała pewnością z niego skorzystam.