Pufa z opony

Jak zrobić pufę ze starej opony?·

Jess - specjalista Tipy.pl
Pufa z opony
1 z 10
Jeśli jesteś fanem recyklingu z pewnością spodoba ci się pomysł na wykonanie pufy ze starej opony. Wbrew pozorom jej zrobienie wcale nie jest skomplikowanym, anie pracochłonnym zadaniem. To niesamowicie oryginalne i atrakcyjne siedzisko świetnie prezentuje się we wnętrzach nowoczesnych, ale bez wątpienia będzie pasowało również do stylu prowansalskiego. Poczujcie się niczym MacGyver i zróbcie pufę ze starej opony oraz sizalowego sznurka.
P

Opona (może być duża np. od tira), dwie płyty MDF o grubości 6 mm - z płyt wycięte koła o średnicy takiej jak średnica opony, 6 śrub, wiertarka lub śrubokręt krzyżakowy, pistolet do klejenia na gorąco + klej, naturalna lina sizalowa fi 10 mm - ok 100 m (w zależności od wielkości opony), materiał, nożyczki, pędzel, lakier (900 ml)

1
Pufa z opony 1
Zbierz wszystkie potrzebne materiały.
2
Pufa z opony 2
Oponę dokładnie umyj i pozostaw do całkowitego wyschnięcia. Umieść jedną płytę MDF na oponie i za pomocą wiertła wywierć trzy otwory równo rozmieszczone wokół krawędzi. Otwory powinny być na tyle głębokie, aby przebijały gumę opony.
3
Pufa z opony 3
W wywiercone otwory wkręć śruby i je dobrze dokręć. W taki sam sposób zamocuj drugą płytę z drugiej strony opony.
4
Pufa z opony 4
Zacznij przyklejać do płyty sznurek sizalowy. Na środek płyty nałóż nieco gorącego kleju i przyklej koniec sznurka.
5
Pufa z opony 5
Przyklejaj sznurek spiralnymi ruchami. Przed każdym okrążeniem nakładaj na płytę gorący klej. Mocno dociskaj sznurek aby uniknąć powstania luk.
6
Pufa z opony 6
Po obklejeniu całej płyty nałóż klej dookoła jej krawędzi oraz w miejscu łączenia się jej z oponą. Przyklej sizal tak, aby nie było widać miejsca łączenia się płyty z oponą.
7
Pufa z opony 7
Odwróć oponę na drugą stronę i owiń ją dookoła sizalem aż do krawędzi drugiej płyty MDF.
8
Pufa z opony 8
Jak obkleisz krawędź górnej płyty MDF to utnij sznurek sizalowy i przyklej jego koniec, tak aby był jak najmniej widoczny. Nie musisz obklejać sizalem drugiej płyty gdyż i tak będzie ona skierowana do podłogi i nie będzie jej widać. Jeśli chcesz to możesz do niej przykręcić nóżki lub kółka meblowe.
9
Pufa z opony 9
Pomaluj dokładnie sizal lakierem.
!

Uwaga!
Opony mają nieprzyjemny zapach. Najlepiej jest zatem trzymać tą pufę w ogrodzie ale koniecznie pod zadaszeniem.

Strona 1 z 10

Powiązane porady

czyszczenie skóry
Pufa zrób to sam
czyszczenie skórzanej sofy

Podobne porady

Komentarze (5)

* Pola wymagane

Robert
19.09.2017
Ręcznie robioną pufę, siedzisko wykonane z opony i sznurka jutowego. Super sprawdza się przy aranżacji wnętrz jak i ogrodów.
Anonimgal
06.09.2016
Gdzie mogę kupić takie okrągłe płyty?
Ata
01.06.2016
ok 100 mb liny to wydatek ponad 100 zł w optymistycznej wersji
Piotr
12.02.2014
a ile tego sznurka powinno mniej wiecej być?
grazyna2
15.04.2013
Rewelacyjny pomysł!!! Nie dość, iż opona nie zaśmieca już środowiska, to jeszcze Tak wykorzystana..Do tego całość wygląda dobrze ! Oczywiście jest to dość pracochłonne, ale warto! super pomysł!