Stonoga murowa

Jak się pozbyć stonogi murowej?
Jess - specjalista Tipy.pl

Stonoga murowa (tak jak i prosionek szorstki – drugi najpowszechniej spotykany gatunek stonogi w Polsce) to mały skorupiak preferujący w ciemne i wilgotne miejsca. Odżywia się ona zbutwiałym, próchniejącym drewnem, martwą materią organiczną i roślinami. Stonogi mogą żyć jedynie w wilgotnym środowisku. Najlepszym sposobem na pozbycie się stonóg murowych jest ich wyzbieranie. Aby zapobiec ich dalszemu pojawianiu należy osuszyć wilgotne miejsca i pozbyć się zbutwiałego drewna oraz innej martwej materii organicznej.
1
Jeśli stonogi murowe pojawiły się w domu to musisz znaleźć przyczynę ich pojawienia się a dokładniej miejsce z którego przychodzą. Mogą one żyć w piwnicy, w drewnianych ścianach domu, pod boazerią, pod drewnianą podłogą, pod starą, drewnianą szafą itp.
2
Osusz piwnicę oraz wszelkie zbiorniki wodne dookoła domu (rynny, rynsztoki itp.) oraz pozbądź się opadłych liści. Stonogi giną przy wilgotności powietrza niższej niż 86%.
3
Wyzbieraj wszystkie stonogi – znajdziesz je pod leżącym zmurszałym drewnem i korą, pod kamieniami, doniczkami itp. Pozbądź się wyzbieranych stonóg jak również próchniejącego drewna. Samica składa jaja do komory lęgowej znajdującej się na spodzie ciała, zatem jeśli wyzbieramy wszystkie dorosłe osobniki to pozbędziemy się ich razem z jajami.
4
Możesz stosować pułapki na stonogi takie jak wydrążone w środku ziemniaki, marchewki, tektury faliste, gazety itp. Pułapki razem ze stonogami należy po około 1-2 tygodniach wyzbierać i wyrzucić (jak najdalej od domu i ogrodu).
5
Stonogi można zwalczać również chemicznie insektycydami o kontaktowym działaniu (np. Fastac 100 EC, Karate Zeon 050 CS, Kuspyrifos 480 EC). Jest to dobry sposób, jednak jeśli nie osuszymy wilgotnych miejsc oraz nie pozbędziemy się martwej materii organicznej to stonogi powrócą.

Powiązane porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

olo
25.09.2020
Zostań
Adidas
17.08.2019
Ja mieszkam w PL i mam dywan,. Adi wracaj do kraju
Adi
13.10.2017
Mieszkam w uk mam carpet i wychodzą mi takie spod podłogi. Przegięcie.