Doniczka ozdobiona kamieniami

Jak zrobić doniczkę z wiaderka i mozaiki kamiennej?·

Jess - specjalista Tipy.pl
Doniczka ozdobiona kamieniami
1 z 6
Poniżej przedstawiam sposób na wykonanie ozdobnej doniczki z metalowego wiaderka i mozaiki kamiennej. Zamiast metalowego wiaderka można użyć oczywiście wiaderka plastikowego (np. po zaprawie czy farbie) a zamiast mozaiki kamiennej - małych kamyczków rzecznych.
P

metalowe lub plastikowe wiaderko (dość mocne, aby się nie uginało), 2 x kawałki mozaiki kamiennej na siatce (30x30 cm) - lub więcej w zależności od wielkości wiaderka, zaprawa do spoinowania, zaprawa cementowa, nożyczki, duża gąbka

1
Doniczka ozdobiona kamieniami 1
Jeśli chcesz zrobić doniczkę to zrób najpierw na dnie wiaderka kilka dziurek drenażowych za pomocą młotka i grubych gwoździ. Na wiaderko nałóż następnie grubą warstwę zaprawy cementowej.
2
Doniczka ozdobiona kamieniami 2
Następnie wytnij z kawałków mozaiki kamiennej odpowiednie fragmenty i przyklej je do zewnętrznej części wiaderka.
3
Doniczka ozdobiona kamieniami 3
Jeśli wiaderko ma w górnej części małe rondo to odwróć je do góry dnem, aby siatka razem z mozaiką miała się na czym oprzeć. Możliwe, że będzie trzeba pracować sekcjami i czekać około godzinę aż fragment zaprawy nieco wyschnie. Jeśli używasz osobnych kamyków wówczas najlepiej jest użyć zamiast zaprawy cementowej kleju epoksydowego. Po nałożeniu mozaiki na siatce odczekaj około 24 h.
4
Doniczka ozdobiona kamieniami 4
Następnego dnia wypełnij szczeliny pomiędzy kamykami zaprawą do spoinowania za pomocą szpachelki. Nadmiar zaprawy usuń gąbką.
5
Doniczka ozdobiona kamieniami 5
Gotowe!
Strona 1 z 6

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

moni
10.06.2015
ŚWIETNY POMYSŁ
janna
02.08.2013
mam pytanie dotyczace zaprawy jako nowicjusz w mozaikowym temacie: kilka razy scisle trzymalam sie przepisu na opakowaniu, wyszla w porzadku ale po kilku tygodniach zaczela sie kruszyc. innym razem poeksperymentowalam, zrobilam troche rzadsza ale rowniez po wyschnieciu za jakis czas troche sie kruszyla. jak to ugryzc?
topielica
23.04.2013
Przyznam że pomysł bardzo mi się spodobał , ja użyłabym jednak zamiast kamieni muszelek których mam mnóstwo i podejrzewam że również fajnie by wyglądała taka doniczka .