Świecące kamienie ogrodowe

Jak zrobić świecące kamienie na ścieżki ogrodowe?

Jess - specjalista Tipy.pl
Świecące kamienie wskażą ci drogę podczas ciemnych nocy. Ich zrobienie jest niedrogie i dość proste. Wystarczy tylko beton i farbę świecącą w ciemności.
P

łopata o płaskim ostrzu, taczki, motyka, sucha mieszanka betonowa, woda, kielnia, farba świecąca w ciemności lub puder fosforyzujący (pigment), pędzelek, farba olejna lub wodna

1
Zrób dziurę w ziemi. Może to być dziura okrągła, kwadratowa czy w kształcie stopy. Kształt dziury będzie określać kształt przyszłego kamienia i może być jakikolwiek chcesz. Dziura powinna mieć głębokość około 5 cm lub więcej a jej ścianki powinny być pionowe.
2
Wymieszaj gotową mieszankę betonową z wodą. Wsyp mieszankę do taczek, dolej wody (jej ilość będzie określona na opakowaniu mieszanki) i wymieszaj za pomocą łopaty lub motyki. Gotowym betonem zalej dziurę w ziemi. Rozprowadź beton dokładnie do każdego zakamarka dziury.
3
Wyrównaj powierzchnię betonu. Możesz to zrobić kielnią lub deską (dłuższą od szerokości dziury).
4
Poczekaj. Odczekaj kilka tygodni, aby beton osiadł i dobrze wysechł zanim zaczniesz go malować.
5
Kup farbę świecącą w ciemności. Możesz kupić sam puder fosforyzujący i wymieszać go z zakupioną farbą lub lakierem na bazie wody.
6
Kamienie na ścieżki ogrodowe
Narysuj na płytkach wybrany wzór za pomocą markera i pomaluj go w środku farbą fluorescencyjną. Poczekaj aż farba wyschnie i nałóż kolejną warstwę a potem jeszcze jedną. Trzy warstwy powinny wystarczyć, aby dać ładny, mocny efekt.

Powiązane porady

Donica na truskawki
Oświetlenie ogrodu
oczko wodne

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

#21259
28.10.2013
Na Halloween jak znalazł :)
grazyna2
26.04.2013
Można tak pomalować kamienie i dosypać potem je do oczka wodnego- masz połyskujące oczko wodne albo udekorować nimi wokół oczka.