kopytka domowe

Jak zrobić kopytka?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Kopytka są prostą w wykonaniu, a zarazem bardzo smaczną potrawą. Nie wymagają wiele pracy a domownicy z pewnością skuszą się, by ich spróbować. Z dodatkiem świeżo stopionego masełka lub skwarek będą smakowały wyśmienicie. Poniżej znajdziesz przepis jak zrobić kopytka domowe.
P

* 500 g ziemniaków ugotowanych
* 100 g maki
* 1/2 łyżeczki soli
* 1 jajo

1
Ziemniaki ugotuj w mundurkach w osolonej wodzie. Powinny być miękkie, ale nie mogą się rozpadać. Po ostudzeniu obierz je, rozdrobnij widelcem i przetrzyj przez drobne sito.
2
Do tak przygotowanych ziemniaków dodaj przesianą przez drobne sito mąkę, sól i dokładnie wymieszaj. Do szklanki wybij jajko i ubij je. Wlej je do ciasta w celu jego zmiękczenia. Ugnieć ciasto, w razie potrzeby dodaj odrobinę mąki. Uważaj jednak, gdyż jej nadmiar spowoduje, że kopytka będą twarde.
3
Całe ciasto podziel na połowę. Stolnicę lekko posyp mąką i wyłóż na nią połowę ciasta. Uformuj z niego wałek o średnicy około 2 cm. Uklepując dłońmi spłaszcz go lekko z góry.
4
kopytka
Ostry nóż posyp lekko mąką - zapobiegnie to klejeniu się do niego ciasta. Potnij ukośnie wałek z ciasta na kawałki o długości około 2 cm. Jeśli chcesz aby kopytka wyglądały nieco inaczej, zrób na nich wzór używając trzepaczki do jajek.
5
W dużym ganku zagotuj osoloną wodę. Kopytka wrzucaj partiami, tak, aby woda nie przestała wrzeć. Skręć ogień, przy zbyt intensywnym gotowaniu kopytka mogą się rozpaść. Po 2-3 minutach, gdy wypłyną na powierzchnię wyjmij jedną kluskę i sprawdź czy jest miękka. Jeśli tak odcedź resztę, gorące nakładaj na talerze, polewając obficie roztopionym masłem.

Powiązane porady

słodkie ziemniaki
Kalafior panierowany
Ziemniaki pieczone z warzywami

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

topielica
05.06.2013
Ja do kopytek polecam surówkę z białej kapusty najlepiej kiszonej takie zestawienie jest rewelacyjne ,oczywiscie kopytka najlepiej jeśli polane są skwarkami ze słoniny.
kicia
01.04.2013
Jeszcze w zyciu nie robilam bo tata i mama zawsze robia ale dzis powiedzieli ze na obiat ciastka bo oni film ogladaja a jestem glodna awiec niech sie wypchaja i mam nadzieje ze mi wyjda. :P
Betii
25.03.2013
Trzpaczka nie jest podana do jajek tylko do zrobienia wzorku na kopytkach!!!!
novju
18.11.2012
po co używac trzepaczki do jajek jeśli można to zrobic widelcem
monika
18.09.2012
a po co gotowac w mundurkach ja zawsze robie z tych ktore zostana z obiadu i sa pyszne
Jaro
07.09.2012
1 jajo na 0,5kg ziemniaków??!!
Chyba przepiórcze...Przepis jest do niczego...przecież to wyjdzie papka a nie ciasto.....
Agusia
02.05.2011
Przepis jak najbardziej ok. ;) Wykonanie nie tak trudne jak mogłoby się wydawać! Opis bardzo przejrzysty, przez co zrobienie owego dania "krok po kroku" jest bardzo proste! Polecam i pozdrawiam serdecznie. :)
zoha
06.04.2011
wlasnie robie te cudenka dam znac czy naprawde dobry przepis