sok pomarańczowy

Jak zrobić napój pomarańczowy?
JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl

Na sklepowych półkach aż roi się od wszelkiego rodzaju soków pomarańczowych. Producenci prześcigają się w cenach i promocjach, zachęcając nas tym samym do ich zakupu. Jeśli jednak chcesz mieć w stu procentach naturalny napój, najlepiej wykonać go samodzielnie w domu. Nie wymaga to dużo pracy a smak z pewnością cię zaskoczy. Poniżej znajdziesz wskazówki jak zrobić napój ze skórek pomarańczy.
P

* Pomarańcze
* Woda
* Kwasek cytrynowy
* Woda
* Cukier
* Słoik
* Butelki

1
4 duże pomarańcze obierz ze skórki, staraj się zdejmować jak największe płaty. Ze skórki ściągnij biały miąższ, a pozostałe części skórki pokrój na małe kawałeczki.
2
Do słoika wlej około 0,5 litra zimnej wody, rozpuść w niej 3 płaskie łyżeczki kwasku cytrynowego i wsyp pokrojone skórki pomarańczy. Całość szczelnie zakręć i pozostaw w lodówce na trzy dni.
3
Po tym czasie przelej zawartość słoika do garnka, dodaj 3 litry wody i 30 dag cukru. Całość postaw na gaz i doprowadź do wrzenia. Gotuj na małym ogniu przez około 5 minut, mieszając co jakiś czas.
4
Całość odstaw i ostudź. Gdy będzie zimne zmiksuj i przecedź przez drobne sitko. W razie potrzeby dosłódź sok do smaku.
5
Tak przygotowany sok zlej do plastikowych butelek i przechowuj w lodówce.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

jaki
03.04.2011
dobra dobra ale co z konserwantami ,opryskami zawartmi w skorce ? otym już niemowa? już lepie nagotować bez skórki