Drzewko cytrynowe

Jak wyhodować drzewko cytrynowe z pestki?·

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Drzewko cytrynowe
1 z 9
Liście cytryny wyglądają i pachną pięknie oraz mają zastosowanie w kuchni. Dlaczego zatem nie zasadzić i nie uprawiać w domu własnego drzewka cytrynowego?
1
Uprawa cytryny z pestki 1
Nasiona z dojrzałej cytryny włóż do szklanki lub miseczki, zalej odstaną wodą i mocz je przez 24 godziny.
2
Uprawa cytryny z pestki 2
Delikatnie usuń zewnętrzną jasną powłokę nasion.
3
Uprawa cytryny z pestki 3
Obrane nasiona przełóż znów do wody i zajmij się przygotowaniem ziemi (może być ziemia ogrodowa lub najlepiej wilgotny torf zmieszany z piaskiem).
4
Uprawa cytryny z pestki 4
Delikatnie wciśnij nasiona w ziemię na około 1-2 mm.
5
Uprawa cytryny z pestki 5
Najlepiej jest sadzić nasiona w okręgach, jedno obok drugiego.
6
Uprawa cytryny z pestki 6
Przysyp nasiona z wierzchu drobnymi kamyczkami, podlej i odstaw doniczkę w jasne, dobrze oświetlone i ciepłe miejsce. Aby roślinki szybciej wykiełkowały możesz przykryć doniczkę przezroczystym, plastikowym kubeczkiem lub słoikiem. Wówczas stworzy się odpowiedni mikroklimat. Optymalna temperatura to 23 stopnie C.
7
Uprawa cytryny z pestki 7
Podlej i patrz jak kiełkują (może to potrwać 2-4 tygodnie). Nie zapomnij o umiarkowanym podlewaniu i częstym zraszaniu.
8
Uprawa cytryny z pestki 8
Siewki zakwitną po około 7 latach. Uzyskanie owoców z sadzonek będzie znacznie szybsze.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Magnolia
Śliwa
Jabłoń

Podobne porady

Komentarze (11)

* Pola wymagane

wojo1234
09.01.2017
Super niedawno zacząłem robić.
loraki
24.10.2016
Ja mam już cytrynę która ma już 2 metry i 5 lat
lukasz
07.01.2016
Ja mam z pestki .jest od maja.w jednej doniczce mam dwie sztuki.czy to źle ?
Grześ
11.09.2015
Mam takie drzewko z nasiona. Mój Tata wyhodował. Ma z 7-8 lat. Od co najmniej dwóch lat kwitnie i owocuje. Owoce ogromne ale niesmaczne, trocinowate. Może w tym roku będą lepsze bo pilnowałem podlewania. Są dwa razy większe od tych dużych ze sklepu:). Na dziś są jeszcze zielone. Ciekawe czy zżółkną.
,...
20.07.2015
Efekt koncowy i to ze musze czekac 7 lat mnie dobilo: )
josefoo
08.06.2015
Witam ja po raz kolejny zasadzilem pestki z cytryny i powiem ze juz jest efskt
Daniel:))
29.04.2015
Mam problem
Mam drzewko cytrynowe juz około 13 lat teraz trochu mi zmarnialo opadają mi liście, żòłknieja na liściach pojawiły się plamy białe i zaczyna usychac co mam zrobić proszę o pomoc podlewam ją nawozem frolovit ale nie do cytrusów. Jest uniwersalny czy taki może być? I jaka jego dawka powinna być i czy zacznie kwitnoc??
gra1234
15.04.2015
mam drzewko z pestki 25letnie...............ani razu nie owocowalo, jakies 2lata temu pojawily sie 4kwiatki, ale liscie pachna cytryna,cale lato stoi na tarasie i jest efektowne....
Maciej ze Srocza
15.04.2015
Też twierdzę, że bzdura z tym owocowaniem. Jak się komuś uda kupić szczepki i zaszczepić, na takiej siewce to dopiero może liczyć na owoce.
Cytromaniak
15.04.2015
Bzdura, jeśli komuś zakwitnie cytryna po siedmiu latach to jak by wygrał w totka.
Minimum to 15-20 lat wtedy dopiero roślina dojrzewa. Czasami zdaży się nasionko wielozarodkowe i wtedy jedna z roślinek jest kopią macierzystej rośliny, daje to szanse na wcześniejsze owocowanie, ale to loteria.
PZDR
Cytromaniak