zdjęcia na ścianie

Jak powiesić zdjęcia na ścianie bez ramek?

arimor - specjalista Tipy.pl
Lubisz otaczać się wspomnieniami ze starych, dobrych dni? Oglądać twarze roześmianych przyjaciół, swojego chłopaka lub rodziny? Stwórz oryginalny, niezwykle prosty banner z kolorowymi zdjęciami, który efektownie ozdobi Twoje wnętrze i doda Ci pozytywnej energii zawsze wtedy, gdy poczujesz, że Twoje wewnętrzne baterie nieco się rozładowały!
P

Cztery pinezki o dużych, kolorowych i płaskich główkach lub cztery duże gwoździe (również: o szerokich, płaskich główkach), długi kawałek jutowego sznurka, drewniane klamerki w jednym kolorze (najlepiej po prostu w naturalnym kolorze drewna), zdjęcia (najlepiej będą prezentować się zdjęcia z polaroidu - jeśli jednak posiadasz zwykłe zdjęcia, potrzebny Ci będzie jeszcze biały blok techniczny lub kartonik i klej do papieru - np. Magic).

1
Utnij dwa kawałki jutowego sznurka. Powinny być dość długie, jednak zależy to od tego, jak wiele wolnego miejsca masz na swojej ścianie i ile zdjęć pragniesz zawiesić. Sznurki powinny wisieć na ścianie w dwóch rzędach, jeden pod drugim, ponieważ wtedy wygląda to najbardziej efektownie. Górny musi być krótszy, np. 1-metrowy, dolny nieco dłuższy - np. 1,5 metrowy.
2
Na obu końcach każdego ze sznurków zrób małą pentelkę. Za każdą pentelką pozostaw niewielki, luźny kawałek sznurka, który będzie po prostu jego ładnie wyglądającym końcem.
3
W środek każdej pentelki włóż gwóźdź o dużej, płaskiej główce lub taką właśnie pinezkę (dopasuj opcję do rodzaju ściany, na której mają wisieć zdjęcia - zwykła ścianka działowa prawdopodobnie nie oprze się pinezkom, w twardą ścianę należy wbić gwoździe). Mocno zaciśnij pentelki na szyjkach gwoździ lub pinezek.
4
Wbij pinezki lub gwoździe pierwszego, krótszego sznurka w ścianę w wybranym przez siebie miejscu. Bardzo ważne jest, aby sznurek zwisał na ścianie luźno, tworząc kształt lekkiego półkola. Jednocześnie nie może on zwisać zbyt luźno i tworzyć wielkiej litery V. Jego kształt powinien przypominać delikatny uśmiech. Teraz, jakieś 20-30 centymetrów niżej, powieś równolegle drugi, dłuższy sznurek, formując go w taki sam kształt delikatnego uśmiechu.
5
Teraz wybierz zdjęcia, które przypominają Ci najpiękniejsze chwile Twojego życia, Twoich przyjaciół i inne, bliskie Ci osoby czy miejsca. Jeśli są to zdjęcia z polaroidu, nie musisz już nic z nimi robić. Po prostu poprzyczepiaj je do sznurków drewnianymi klamerkami w różnych odległościach. Będą wyglądać niezwykle barwnie i niesamowicie jak z katalogu o dekoracji wnętrz!
6
Jeżeli są to zdjęcia zwyczajne należy dla każdego z nich stworzyć "ramkę" z białej, sztywnej kartki - np. takiej z bloku technicznego lub z innego sztywnego arkusza kartonu. Po prostu wytnij kilka białych prostokątów (większych niż Twoje fotografie) i przyklej do nich zdjęcia, pozostawiając na dole białe paski - znacznie szersze niż te u góry. W ten sposób fotografie będą przypominać zdjęcia z polaroidu. Staną się także odpowiednio sztywne - bez tego brzydko się powyginają i banner straci swój fantazyjny, uroczy kształt.
?

Wskazówki
Oprócz zdjęć można w ten sam sposób zawiesić na ścianie inspirujące obrazki - np. wycięte z czasopism reprodukcje dzieł sztuki, zdjęcia miejsc, do których chcielibyśmy pojechać, czy przedmiotów, które pragniemy posiadać. Trzeba jedynie pamiętać, aby przykleić je do sztywnych, białych prostokątnych kartoników.
Ogromnym plusem takiej dekoracji jest jej minimalistyczna prostota oraz fakt, że możesz w dowolnym momencie z łatwością wymienić zdjęcia czy grafiki.

!

Uwaga!
Pamiętaj, że sznurek nie może być maksymalnie naprężony i tworzyć linii prostej. Będzie wówczas brzydko wyglądał i nie nada się do przypięcia zdjęć.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

mleczny parawan
mały pokój
dywan we wzory

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane