śledzie z cebulką w pomidorach

Jak zrobić śledzie z cebulką w pomidorach?

Zapewne wiele ludzi lubi jeść śledzie i to pod wieloma postaciami. Ja podam przepis na śledzie z cebulką w pomidorach. Smakują wyśmienicie, a wspomnienie po nich jeszcze długo pozostaje w pamięci.
P

1kg śledzi - najlepiej płaty matiasów, 0,7 kg cebuli, olej 0,5l, bulion jarzynowy-2 łyżki stołowe, koncentrat pomidorowy - 2 łyżki stołowe, ketchup pikantny - 250 gr, 5 ziaren pieprzu, 5 ziaren ziela angielskiego, 1-2 liście laurowe, pieprz, sól, papryka do smaku.

1
Płaty śledziowe wypłukać i lekko wymoczyć. Można zawinąć je w rolmopsy lub pokroić każdy płat na 3 lub 4 kawałki - w zależności od wielkości.
2
Cebulę pokrojoną w półtalarki dusić prawie do miękkości na oleju, dodając bulion warzywny, ziarna pieprzu, ziele angielskie oraz liść laurowy.
3
Ketchup i koncentrat pomidorowy dokładnie wymieszać dodając odrobinę wody. Wlać na patelnię z duszoną cebulą ciągle mieszając.
4
Całość dusić na wolnym ogniu do zupełnej miękkości ciągle mieszając , ponieważ po dodaniu zaprawy pomidorowej może przywierać do dna. Następnie cebulę w pomidorach ostudzić. Nakładać ją do słoja na zmianę z warstwą śledzi do czasu zużycia obu składników.
5
Odstawić słój do lodówki. Spożywać po kilku dniach, ponieważ dopiero wówczas śledzie przejdą zaprawą.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane