Sos rabarbarowy

Jak zrobić sos rabarbarowy?
Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl

Sos rabarbarowy można podawać do mięs i drobiu. Świetnie smakuje również na deser - jako danie samodzielne, razem z ciastem lub lodami jak również z tostami i naleśnikami. Jeśli chcesz, możesz do poniższych składników dodać również drobno pokrojone truskawki lub rodzynki.
1
Sos rabarbarowy z gałką muszkatołową 

SKŁADNIKI: 1/3 szklanki cukru, 1/4 szklanki wody, 2 i 1/4 szklanki drobno pokrojonego rabarbaru, 1 łyżeczka tartej skórki z cytryny, 1/8 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej 

W małym rondelku wymieszaj wodę z cukrem i zagotuj. Dodaj rabarbar i gotuj przez 5-10 minut od czasu do czasu mieszając aż rabarbar zmięknie a sos zgęstnieje. Ściągnij z ognia. Dodaj tartą skórkę z cytryny i gałkę muszkatołową i wymieszaj.

Podawaj na gorąco z mięsem lub drobiem lub na zimno - z ciastem czy lodami. Z przepisu uzyskasz 1 i 1/4 szklanki sosu.
2
Sos rabarbarowy z miodem i cynamonem 

SKŁADNIKI: 4 łodygi rabarbaru (pokrojonego), 1/2 szklanki miodu lub 1 szklanka cukru, 1 łyżka mąki, 1 łyżeczka cynamonu. 

Wymieszaj rabarbar z miodem lub cukrem, mąką i cynamonem w średniej wielkości rondelku. Odstaw na 10 minut, aby rabarbar zaczął puszczać soki. Postaw na ogień i cały czas mieszając poczekaj aż się zagotuje. Gotuj przez 2 minuty, od czasu do czasu mieszając. Ściągnij z ognia. Spróbuj i jeśli jest taka potrzeba dodaj więcej miodu lub cukru. Odstaw do wystygnięcia i zmiksuj na puree (opcjonalnie). Podawaj na gorąco lub w temperaturze pokojowej lub na zimno. Z podanych składników otrzymasz 4 porcje.
3
Słodko-kwaśny sos rabarbarowy 

Ten sos będzie najlepszy do grillowanych potraw np. do grillowanej piersi z kurczaka, polędwiczek wieprzowych, pieczeni, pieczonej szynki i ryb - np. halibuta czy łososia. Z podanych składników otrzymasz około 1,5 szklanki sosu. 

SKŁADNIKI: 1/3 szklanki soku pomarańczowego, 1 łyżka octu ryżowego, 1 łyżka sosu sojowego, 1 przeciśnięty ząbek czosnku, 2 łyżeczki drobno posiekanego imbiru, 1/3 szklanki cukru, 1,5 łyżeczki skrobi kukurydzianej, sos chilli do smaku (opcjonalnie), 1,5 szklanki drobno pokrojonego rabarbaru.

Wszystkie składniki za wyjątkiem rabarbaru przełóż do małego rondelka i dokładnie wymieszaj. Dodaj drobno pokrojony rabarbar i wymieszaj. Postaw na ogień i cały czas mieszając poczekaj aż się zacznie gotować. Następnie gotuj na małym ogniu aż rabarbar będzie miękki ale nie rozgotowany (może to potrwać około 5 minut).
?

Wskazówki
* Jeśli rabarbar jest bardzo włóknisty to należy go przed pokrojeniem obrać.
* Najlepiej jest przekroić łodygi rabarbaru najpierw na pół wzdłuż a następnie na drobne kawałki.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane