tunel foliowy

Jak zrobić tunel foliowy z rur PVC?·

AdelaAdela - specjalista Tipy.pl
tunel foliowy
1 z 6
Wiele sadzonych wiosną i jesienią roślin liściastych znosi przymrozki do około -7°C, jednak przy niższych temperaturach wymaga dodatkowej ochrony i ciepła, jakie może zapewnić tunel foliowy. W zależności od grubości folii, temperatura w tunelu może być nawet o 4-8 stopni wyższa, niż na zewnątrz, co ma bardzo duże znaczenie, gdy sadzimy rośliny na początku sezonu lub chcemy wydłużyć okres wegetacji.

W słoneczne dni tunel zatrzymuje ciepło w środku wzmacniając wzrost roślin i zwiększając zbiory między innymi sałaty, szpinaku, jarmużu i innych roślin liściastych. Tunel chroni również letnie warzywa jak pomidory i papryka przed niespodziewanymi późnymi przymrozkami.
Tunel foliowy łatwo wykonać samodzielnie. Można do tego celu wykorzystać chociażby rury PVC. Szczegółową instrukcję znajdziesz poniżej.
P

elastyczne cienkie rury PVC, pręty o średnicy nieco mniejszej niż średnica rur, folia ogrodnicza, miękki drut lub sznurek, cegły

1
tunel foliowy z rur pvc - krok 1
Zacznij od wyznaczenia wymiarów tunelu. Poszczególne łuki tworzące jego szkielet powinny być odległe od siebie o nie więcej, niż 60 cm, żeby można było równomiernie rozpiąć na tunelu folię. Zaznacz miejsca, gdzie znajdzie się początek i koniec każdego łuku. Wymierz jak długie powinny być rury tworzące łuki i przytnij je piłą na odpowiednią długość.
2
tunel foliowy z rur pvc - krok 2
Wbij w zaznaczone w kroku poprzednim miejsca pręty. Każdy z nich powinien wystawać ponad powierzchnię ziemi na wysokość 10-15 cm.
3
tunel foliowy z rur pvc - krok 3
Wsuń końce rur PVC na pręty, wyginając rury w lekki łuk.
4
tunel foliowy z rur pvc - krok 4
Żeby wzmocnić całą konstrukcję poprowadź wzdłuż tunelu jedną rurę i przywiąż ją do szczytu każdego z łuków. Użyj do tego sznurka lub miękkiego drutu.
5
tunel foliowy z rur pvc - krok 5
Całość okryj folią ogrodową. Możesz przyciąć ją elegancko i zamocować do szkieletu za pomocą drutu lub przyłożyć ją na dole cegłami. Druga wersja jest niewątpliwie szybsza w wykonaniu, ale znacznie mniej praktyczna.
Strona 1 z 6

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

als
05.10.2016
Zna ktos jakies skuteczne metody?