Lemoniada ogórkowa

Jak zrobić lemoniadę ogórkową na kilka sposobów?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Lemoniada ogórkowa jest pyszna i orzeźwiająca. Najlepiej smakuje podczas upalnych, letnich dni. Pierwszy raz piłam taką w Pizza Hut - była obłędna. Od tego czasu postanowiłam robić taką w domu. Poniżej przedstawiam kilka przepisów na pyszne lemoniady ogórkowe.
1
Lemoniada ogórkowa 

SKŁADNIKI: 1 zielony ogórek, 5 szklanek wody, cukier do smaku 

Ogórek obierz, pokrój w kostkę i przełóż do pojemnika od blendera. Blenduj kilkanaście sekund a następnie wlej szklankę wody i wymieszaj. Całość przelej do dzbanka, zalej resztą wody i posłódź do smaku. Lemoniada ta najlepiej smakuje na zimo, zatem najlepiej zmiksować ogórek z odrobiną ciepłej wody i cukrem a następnie wymieszać z lodowatą wodą.
2
Lemoniada ogórkowa z cytryną 

SKŁADNIKI: 2 zielone ogórki, pół szklanki soku z cytryny, 4 szklanki wody, cukier do smaku (ok. 4 łyżki) 

Ogórki obierz i drobno posiekaj. Przełóż je do blendera i zblenduj ze szklanką wody oraz cukrem. Dodaj sok z cytryny i zblenduj jeszcze raz. Przelej do zmrożonego dzbanka, dolej resztę wody i wymieszaj.
3
Lemoniada ogórkowa z limonką i miętą 

SKŁADNIKI: 2 zielone ogórki, 1 limonka, garść liści mięty, 2 litry wody, cukier do smaku (około 8 łyżek) 

Limonkę przekrój na pół. Połowę z niej pokrój w plasterki lub ćwiartki i wrzuć do dzbanka. Ogórki obierz i drobno posiekaj. Przełóż je do pojemnika od blendera do którego wciśnij również sok z połowy limonki. Dodaj cukier i zmiksuj. Purre ogórkowo-limonkowe przelej do dzbanka. Dodaj listki mięty, zalej wodą i wstaw do lodówki na co najmniej 30 minut. Podawaj z lodem.
4
Lemoniada ogórkowa z limonką 

SKŁADNIKI: 1 ogórek zielony, 1 szklanka wody, 6 limonek, pół szklanki cukru 

Do rondelka przelej wodę i wsyp cukier. Postaw na ogień i mieszaj dopóki cukier się całkowicie rozpuści. Ściągnij syrop z ognia i odstaw na bok do przestygnięcia. Jak już przestygnie wstaw go do lodówki. Ogórek obierz, pokrój i zmiksuj na puree. Na mały garnczek lub miseczkę połóż sitko i przecedź przez nie purre ogórkowe, tak, aby oddzielić od niego jak najwięcej soku. Z 1 ogórka powinno się uzyskać około 2/3 szklanki soku (warto odczekać około 15 minut, aż sok sam ścieknie). Wymieszaj syrop razem z sokiem ogórkowym oraz sokiem z limonki. Podawaj na zimno.

Powiązane porady

gorąca czekolada
napój świecący na niebiesko

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

bluem
17.07.2015
Rzeczywiście kiedyś kupowałam gotową, teraz robię sama ale nieco inaczej, nie dodaję cukru, słodzę na końcu cytrynowym syropem Paola i smakuje o wiele lepiej.