naprawa spłuczki

Jak naprawić spłuczkę?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Nie ma chyba nic gorszego niż zepsuta spłuczka w domu, zwłaszcza, jeśli nie umiemy jej naprawić. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak radzić sobie z drobnymi usterkami spłuczek klozetowych.
1
Uszczelki zaworu regulującego dopływ wody do spłuczki należy okresowo wymieniać. Jeśli dopuścisz do tego, by się zużyły, woda spływa bez przerwy lub przycisk nie daje się poruszyć.
2
Zanim przystąpisz do pracy, zakręć zawór wody znajdujący się przy WC, po czym podważ zaślepkę położoną na środku przycisku i zdejmij ją.
3
Odkręć śrubę blokującą uchwyt i wyjmij ją razem z podkładką. Wyciągnij uchwyt, odkręć pierścień moletowany, blokujący rozetkę. Odkręć również zawór, zdemontuj go, wymień uszczelkę, następnie skręć z powrotem wszystkie elementy w tej samej kolejności i dobrze dokręć kluczem.
4
Jeśli spust jest uruchamiany za pomocą przycisku, zakręć dopływ wody, zdejmij nakładkę, która odgrywa również rolę przycisku, po czym zdejmij rozetkę oraz uszczelkę, podobnie jak opisano w odniesieniu do uchwytu. Podczas montowania całości musisz zwracać szczególną uwagę na prawidłowe złożenie wszystkich elementów w odpowiedniej kolejności.
5
Jeśli masz do czynienia z górnopłukiem, zdejmij pokrywę, następnie podnieś dzwon, odczepiając go od dźwigni ramienia, które go unosi. Teraz bez przeszkód możesz wymienić uszczelkę, a także umyć cały mechanizm oraz wnętrze zbiornika.
?

Wskazówki
* Górnopłuk, czyli spłuczka zawieszona wysoko, dziś jest już prawie niespotykany. Obecnie najczęściej używa się zawieszonych nisko dolnopłuków. Do wyboru mamy miski z oddzielną spłuczką i tzw. kompakty, w których miska jest zintegrowana ze spłuczką.

Powiązane porady

zlew
spłuczka wc cieknie
kapiący kran

Podobne porady

Komentarze (6)

* Pola wymagane

syder
14.02.2013
Denne porady. To to każdy wie. Pytanie jest jak!
Syf portal!
kazik
08.01.2013
spluczka skrapla sie na zewnatrz co z tym zrobic
Paviator
22.12.2012
super! cała porada sprowadza się do: 1. rozkręć 2. wymień uszczelkę 3. skręć, buahaha
Ela
03.02.2012
co zrobić aby pływak się ciągle nie zatapiał?
ajaka
04.09.2011
Czy mógł by ktoś zdjęciami z obrazować naprawę?. Stare typy spłuczek to wiedziałam jak to zrobić ale te nowe to nie robiłam jeszcze a mi się zepsuła.
Mordimer
19.08.2010
Rozumiem, że ta porada skierowana jest do osób, które nigdy nie reperowały spłuczek? Terminy jak :pierścień moletowany, czy rozetka, są raczej terminami niewiele mówiącymi przeciętnemu laikowi. Co innego jakby ta porada była zobrazowana zdjęciami! Wtedy byłaby bardzo pomocna. Pozdrawiam