Rozmnażanie róż

Jak rozmnażać róże z sadzonek zielnych?·

karolinak_15644 - specjalista Tipy.pl
Rozmnażanie róż
1 z 7
Samodzielne rozmnażanie róż jest łatwe i przynosi wiele dodatkowych korzyści. Róże można rozmnażać z nasion, poprzez zdrewniałe sadzonki pędowe, odkłady, szczepienie na podkładce czy też poprzez sadzonki zielne. Poniżej opiszę tą ostatnią metodę.
1
Rozmnażanie róż 1
Na rozmnażanie róż najlepiej przeznaczyć niezagospodarowaną i na wpół zacienioną część ogrodu, aby uchronić róże przed upałami w ciągu lata. Wykop podłużny rów o głębokości około 15 centymetrów, a następnie nasyp do niego gruboziarnistego piasku na około 3- 5 centymetrów głębokości.
2
Rozmnażanie róż 2
Wybierz kilka łodyg róż, które chcesz rozmnożyć. Najlepiej by miały grubość ołówka. Łodyga powinna być prosta (bez zagięć) i dojrzała (można poznać po tym, że kolce łatwo się odłamują) i najlepiej, aby pochodziła z tegorocznego pędu.
3
Rozmnażanie róż 3
Łodygi powinny mieć około 23 centymetrów. Odetnij pączek róży oraz usuń liście i kolce z dolnej części łodygi. Można zostawić kilka listków w górnej części łodygi, ale to nie jest konieczne.
4
Rozmnażanie róż 4
Włóż łodygi do wykopanego rowu i zakop na 2/3 ich wysokości. Ważne jest, aby łodyga była mocno wsadzona w piasek. Piasek należy mocno ubić aby pozbyć się powietrza. Sadzonki sadzimy w odstępach na około 15 centymetrów.
5
Rozmnażanie róż 5
Zasyp sadzonki ziemią (najlepiej specjalną ziemią do róż), nie uszkadzając przy tym jej wystających części. Sadzonki podlewaj często latem. Do listopada powinny się ukorzenić na tyle, aby móc je swobodnie przesadzić.
6
Rozmnażanie róż 6
Róże sadzone w ziemniakach 

Zanim zasadzisz sadzonki do ziemi, możesz nabić każdą z nich na niewielkiego ziemniaka. Dzięki temu zapewnisz sadzonkom wilgoć w okresie wzrostu. Może brzmieć to niewiarygodnie, ale ten sposób naprawdę działa. Spróbuj sam i podziel się z nami swoimi rezultatami!
Strona 1 z 7

Powiązane porady

Róże miniaturowe
Pionowy ogród
Jaśminowiec

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

Ula
01.08.2016
To jest głębokość 15cm? Ktoś ma tam jakąś miarkę?Zdjęcia powinny pokrywać się z treścia.
majreg
01.08.2016
Jak działa to prosimy o fotkę ukorzenionej róży w ziemniaku.
kika
01.06.2015
Ja również posadziłam w ziemniaki i już mam pędy ale ziemniaków. Ha ha ha zamiast róż będę miała ziemniaki na zimę.
Blue123
18.05.2015
Mniej więcej się zgadza, ale diabeł jak zawsze tkwi w szczegółach.

Patyki z róży tnie się w marcu podczas odkrywania róż. Dół róży trzba lekko pokaleczyć i włożyć do ukorzeniacza do zdrewniałych AB. Najlepiej odłożyć je na pół dnia w chłodne i ciemne miejsce. Teraz wystarczy posadzić i poczekać do jesieni, żeby przesadzić róże w wybrane miejsce. Takie sadzonki mają jednak wadę, bo będą pojawiać sie odrosty korzeniowe.
Iwona
18.05.2015
w zeszłym roku próbowałam z ziemniakami,niestety róże uschły a ziemniaki wyrosły:))
czika
18.05.2015
banalne i do dupy kupuje róze w donicy i jest ładnie a nie ze bede czekał jak debil na wyrosnięcie jakis krzaków
dziejek19421
20.06.2014
Czy nie możecie podać rozmnażania róż w jednym artykule.Bo chcę to odbić i wysłać komuś do innego miasta.
an.ta
20.06.2014
Spróbowałam zasadzić w ten sposób sadzonki róż i po jakimś czasie miałam ziemniaki, a róż ani śladu.