Radość z życia

Jak cieszyć się życiem?
KatarzynaKatarzyna - specjalista Tipy.pl

Ironią naszego życia jest fakt, że technologia ciągle się rozwija, maszyny i urządzenia wykonują za nas coraz więcej czynności a my mamy mimo wszystko coraz mniej czasu. Nasze życie jest dynamiczne, rozgorączkowane, ciągle w biegu. Dni i tygodnie mijają, wydawać by się mogło, że w ciągu ułamka sekundy, a my nie wiemy, czy w końcu nadejdzie czas, kiedy będziemy mogli odpocząć. Jednak nie musi tak być. Wystarczy, że sprzeciwimy się temu stylowi życia, zwolnimy i zaczniemy smakować każdy dzień i każdą minutę. Spowolnienie życia jest świadomym wyborem jednak nie zawsze jest łatwe. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek co robić, aby czerpać radość z życia.
1
Rób mniej.

Ciężko jest zwolnić, jeśli próbujesz wykonać milion rzeczy na raz. Skup się na tym co jest naprawdę ważne i co naprawdę musi być zrobione. Pomiędzy kolejnymi spotkaniami rób większe przerwy, tak abyś mógł się przemieszczać spokojnie i bez narażenia zdrowia.

2
Bądź obecny.

Nie wystarczy tylko zwolnić - musisz być faktycznie świadomy tego co robisz w danym momencie. Zamiast myśleć o tym co było czy co będzie skup się na aktualnie wykonywanej czynności. Skup się na ruchach, słowach, zapachach i otoczeniu. Wymaga to nieco praktyki jednak jest niezbędne.

3
Rozłącz się.

Nie musisz ciągle być pod zasięgiem. Jeśli nie rozstajesz się z telefonem - wyłącz go na pewien czas. Wiele osób jest wręcz uzależnionych od swoich telefonów. Postaraj się go wyłączać na noc a wtedy kiedy jest to możliwe nie bierz go ze sobą. Jeśli pracujesz przy komputerze przez większość dnia, staraj się co pewien czas wyłączać pocztę oraz komunikatory. Bycie dostępnym oznacza, że można ci przeszkadzać. Poza tym jak można zwolnić czytając ciągle przychodzące wiadomości?

4
Skoncentruj się na ludziach.

Często spotykamy się z przyjaciółmi i rodziną jednak tak naprawdę nas z nimi nie ma. Rozmawiamy z nimi jednak jesteśmy rozpraszani przez inne czynniki. Są obok nas ale nasz umysł zajmuje się tym, co należy zrobić. Zamiast słuchać, słuchamy swoich myśli i skupiamy się na tym co sami chcemy powiedzieć. Wystarczy odrobina wysiłku a czas spędzony ze znajomymi i rodziną będzie wydawał się znacznie dłuższy, ponieważ wykorzystamy go efektywniej.

5
Doceń naturę.

Wielu z nas jest zamkniętych w domach, biurach i samochodach i nie często ma szansę wyjść na zewnątrz. Czasem również, nawet jeśli jesteśmy na zewnątrz jesteśmy tak zajęci rozmową przez telefony komórkowe, że nie widzimy otaczającego nas świata i przyrody. Czy tak jest również w Twoim wypadku? Jeśli tak, wyjdź na zewnątrz, rozglądnij się dookoła, weź kilka głębokich oddechów i korzystaj ze spokoju i zieleni. Jak tylko możesz chodź na spacery, pływaj, jeździj na rowerze. Poczuj wiatr na skórze oraz deszcz we włosach. Staraj się smakować każde z tych odczuć które daje ci natura.

6
Jedz wolniej.

Zamiast wrzucać żywność do gardła tak szybko jak to tylko możliwe naucz się jeść wolniej. Bądź świadomy każdego kęsu. Doceń smak i teksturę jedzenia. Wolne jedzenie ma dwa plusy - żywność smakuje nam lepiej i szybciej czujemy się syci.

7
Prowadź samochód wolniej.

Szybka jazda jest bardzo popularna i powszechna w naszym dynamicznym świecie jednak powoduje ona również wiele wypadków drogowych, stres za kierownicą oraz zmarnowane paliwo (np. szybkie podjeżdżanie i gwałtowne hamowanie). Zamiast się spieszyć zwolnij i doceń okolice. Jazda będzie o wiele atrakcyjniejsza oraz dużo bezpieczniejsza.

8
Znajdź przyjemność we wszystkim co robisz.

Cokolwiek robisz bądź przy tym myślami. Doceń każdy aspekt wykonywanej czynności i szukaj w niej zalet. Myjesz naczynia? Nie musi to być najbardziej nudne ze wszystkich zajęć. Doceń dotyk chłodnej wody, płynu do mycia naczyń oraz gładkość szkła. Mycie naczyń może być naprawdę przyjemne jeśli podejdziesz do tego w prawidłowy sposób. To samo dotyczy innych zajęć - odkurzania, prania, mycia auta czy ścierania kurzy.

9
Pojedyncze zadania

Nigdy nie wykonuj więcej niż jednej czynności na raz. Skoncentruj się na jednej rzeczy a przechodząc do kolejnej weź głęboki oddech.

10
Oddychaj.

Jeśli przyłapiesz się na pośpiechu lub zaczniesz się stresować, zrób przerwę i weź głęboki oddech. Rób głębokie wdechy ustami a wydechy nosem. Poczuj jak powietrze przechodzi przez twoje ciało a stres się ulatnia. Staraj się całkowicie skupić na oddechu po czym spokojnie przejdź do rzeczywistości. W każdym momencie jest dobrze wziąć kilka głębokich oddechów - spróbuj zrobić to teraz a zobaczysz co mam na myśli.

Strona 1 z 3

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane