podłączenie ze sobą odcinków przewodów elektrycznych

Jak połączyć dwa odcinki przewodów elektrycznych?

ZlotaRaczkaZlotaRaczka - specjalista Tipy.pl
Każdy może podłączyć kabel, ale musimy pamiętać, że z urządzeniami elektrycznymi nie ma żartów. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek jak zrobić to bezpiecznie.
1
Za pomocą ostrego noża lub specjalnych nożyczek do kabli przetnij zewnętrzną koszulkę przewodu, poczynając od jego końca; nacięcie powinno mieć około dwóch centymetrów długości.
2
Wywiń koszulkę, tak by móc wyciągnąć ze środka miedziane przewody (trójżyłowe), a następnie odetnij niepotrzebną część koszulki. Uważaj, by nie odciąć ani nie uszkodzić żadnego z przewodów, gdyż urządzenie nie będzie poprawnie funkcjonowało, a sterczące luzem przewody mogą stwarzać poważne zagrożenie.
3
Skręć razem miedziane przewody każdego z kabli i wsuń do zacisku śrubowego (lub sprężystego), tak by cała część miedziana była schowana wewnątrz. Następnie skręć śrubę na kabelkach, tak by były unieruchomione, lecz uważaj, by nie przeciąć żadnego z przewodów.
!

Uwaga!
* Unikaj łączenia dwóch przewodów, (czyli skręcania miedzianych końcówek łączonych kabli), ponieważ mimo założenia izolacji z taśmy może się zdarzyć, że przewody nie będą się dobrze trzymały, co może doprowadzić do przegrzania, a w konsekwencji nawet do zwarcia.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

53 jaro
22.01.2011
Polecam jako najlepsze łączenie na skrętkę (odcinek ok.1,5 cm mocno skręcony szczypcami)metoda ta jest niezawodna przy łączeniu przewodów ,nie linek.