Angkor

20 najpiękniejszych miejsc z listy Światowego Dziedzictwa UNESCO·

karolinak_15644 - specjalista Tipy.pl
Angkor
1 z 21
Lista UNESCO pełna jest miejsc o unikalnym pięknie i ogromnej wartości naturalnej. Przykłady można mnożyć. Poniższa dwudziestka to zbiór miejsc, które warto odkryć.
1
Angkor
Angkor, Kambodża 

Trasa do miasta zajmuje 20 minut tuk-tukiem od Siem Reap. Najwięcej turystów odwiedza Angkor między listopadem a lutym, gdy powietrze jest suche, a temperatury stosunkowo niskie ( między 25-30 ° C). Jest to jeden z siedmiu cudów świata starożytnego, który do dziś wabi bogactwem świątyń i obiektów sakralnych.
2
Akropol, Grecja
Akropol, Grecja 

Zorganizowana wycieczka na Akropol to świetny pomysł, ale można również podejść z Aten na piechotę. Wybierz trasę od ulicy Adrianou do tylnego wejścia Akropolu. Tutaj nachylenie drogi jest łagodniejsze, niż od Teatru Dionizosa. Poznaj historię i kulturę starożytnej Grecji, znaną do tej pory jedynie z książek.
3
Bagan, Birma
Bagan, Birma (Mjanma) 

Bagan mieści się na środkowym zachodzie Birmy. Można się tu dostać samolotem oraz pociągiem albo autobusem z Rangun (Yangôn). Zwykle mieszka się w pobliskich wsiach New Bagan i Nyaung Oo, skąd podróżuje się do miasta pełnego świątyń i klasztorów buddyjskich.
4
Galapagos
Wyspy Galapagos, Ekwador 

Położone prawie tysiąc kilometrów od kontynentalnej części Ekwadoru, wyspy Galapagos są nieco trudno dostępne. Najlepszym sposobem, aby tu dotrzeć jest rejs lub lot samolotem (z lotniska w Quito lub Guayaquil) i podziwianie ich z lotu ptaka. Galapagos to właściwie rezerwat morski, dostępny dla turystów z całego świata.
5
Göreme
Park Narodowy Göreme i Stanowiska Skalne Kapadocji, Turcja

Miejsce to jest bardzo oddalone od centralnej Anatolii, przez co większość turystów przybywa tutaj drogą powietrzną z Istanbułu, aby podziwiać skansen z kościołami wykutymi w skale.
6
Rafa w Australii
Wielka rafa koralowa, Australia 

Z części kontynentalnej bez problemu można dotrzeć na większe wyspy samolotem. Można również je zwiedzić wybierając się na całodzienny rejs statkiem wypływającym z któregoś północnych portów Queensland w tym z Cairns i Port Douglas. Tylko tutaj można zobaczyć unikalne bogactwo morskiego życia. Naprawdę warto!
7
Hampi
Hampi, Indie 

Hampi to wioska w Indiach w stanie Karnataka z opuszczonym kompleksem świątynnym. Do Hampi można się dostać autobusem nocnym z Goa. Pociągiem można dojechać do pobliskiej miejscowości Hospet z Chennai, Bombaju, Bangalore, Deli i Kalkuty. W pobliżu wioski można znaleźć wiele kwater o niskim i średnim standardzie.
8
Iguazu wodospady
Park Narodowy Iguazu, Argentyna i Brazylia 

Zaleca się zwiedzenie obydwu części parku. Na część brazylijską dobrze przeznaczyć pół dnia, zaś na część argentyńską cały dzień. Do części brazylijskiej można dostać się z pobliskiej miejscowości Foz do Iguaçu (pół godziny jazdy autobusem) zaś do części argentyńskiej z Puerto Iguazu. Park znany jest z różnorodności fauny i flory, ale przede wszystkim z uroczych widoków i najpotężniejszych wodospadów na świecie.
9
Glaciares Argentyna
Park Narodowy Los Glaciares, Argentyna 

W parku tym znajdują się duże lodowce, jeziora polodowcowe i największy lądolód na świecie. Większość osób zwiedzających ten odległy, południowy region Argentyny zatrzymuje się w El Calafate – miejscowości znajdującej się najbliżej wejścia do parku. Można się tam dostać samolotem lub autobusem ze stolicy Buenos Aires.
10
Machu Picchu zwiedzanie
Machu Picchu, Peru 

Wszyscy znamy Machu Picchu z lekcji historii. Miejsce to jest najlepiej zachowanym miastem Inków i na pewno zachwyci nie tylko miłośników historii, ale wszystkich ciekawych świata. Limit dziennych wejść na Huayna Picchu wynosi 400 osób dziennie (szczyt z którego świetnie widać główny kompeks na Machu Picchu).
11
Mont Saint-Michel, Francja
Mont Saint-Michel, Francja 

Sanktuarium Michała Archanioła odwiedza rocznie kilka milionów turystów. Arcydzieło architektoniczne na wyspie pływowej to nie lada gratka dla miłośników architektury, sztuki czy historii. Można się tam dostać autobusem lub razem z wycieczką z Rennes i Saint-Malo.
12
Petra wycieczka
Petra, Jordania 

W Petrze znajdują się ruiny miasta Nabatejczyków, które słyną ze skalnych budowli. Tutaj można dotknąć historii. Miasto, pochodzące sprzed naszej ery wzbudza podziw u współczesnych i przyciąga turystów odwiedzających Egipt czy Izrael. Można się tutaj dostać autobusem ze stolicy Jordanii Ammanu i z miasta portowego Agaba. Organizowane są tutaj również wycieczki z Egiptu oraz kurortu Eilat w Izraelu. Jeśli chcemy dokładnie zwiedzić Petrę i spędzić w niej więcej czasu wówczas warto zatrzymać się w pobliskiej miejscowości Wadi Musa.
13
Piramidy w Egipcie
Piramida w Gizie, Egipt 

Tylko 25 kilometrów na południowy-wchód od Kairu, wzdłuż Nilu znajduje się kompleks piramid oraz starożytne budowle. Piękne miejsce i niezwykle wśród turystów z całego świata.
14
Wyspa Wielkanocna
Wyspa Wielkanocna (Rapa Nui), Chile 

Miejsce znane przede wszystkim z tajemniczych posągów. Wyspa jest nieco odosobniona, a co do jej historii jest przynajmniej kilka hipotez. Nie każdy wie, że na wyspie jest również park narodowy i wulkany. Można się tu dostać samolotem z Tahiti lub z Santiago w Chile (lot trwa 5,5 godziny).
15
Serengeti w Tanzanii
Park Narodowy Serengeti, Tanzania 

Idealne miejsce dla turystów pragnących przeżyć prawdziwe safari, zobaczyć trawiastą sawannę i podziwiać życie zwierząt widzianych wcześniej tylko w zoo. Sezon deszczowy trwa tutaj na przełomie października i listopada oraz marca i kwietnia. Do parku można się dostać z portu lotniczego Kilimandżaro oraz Nairobi.
16
Sigirija Sri Lanka
Sigirija (Lwia Skała), Sri Lanka 

Główną atrakcją tego miejsca są ruiny starożytnego pałacu i twierdzy. Miejsce to jest również interesujące geologicznie z powodu dawno wygasłego wulkanu. Można się tutaj dostać lokalnym autobusem z Kandy (2-3 godziny), który jedzie przez Dambullę (kompleks jaskiń i Złota Świątynia Dambulla).
17
Tulum w Meksyku
Tulum, Meksyk 

Nieopodal znajdują się ruiny miasta Majów, które zachęcają do bliższego przyżenia się ich kulturze. Poza historycznymi atrakcjami, można tu również zakosztować słońca i plaży. Ruiny znajdują się 65 km na południe od Playa del Carmen oraz 130 km od Cancun.
18
Valletta, Malta
Valletta, Malta 

To tutaj znajduje się trzeci najstarszy teatr na świecie. Miasto jest ciekawie zaprojektowane i przyciąga turystów przez cały rok. Na znajdującą się na południe od Sycylii Maltę można się dostać samolotem z Europy.
19
Wenecja
Wenecja, Włochy 

Wenecja przyciąga miłośników kultury i architektury. Jest tu wiele zabytków o charakterze sakralnym i oczywiście gondole - wodny transport w Wenecji. Można się tutaj dostać pociągiem lub samolotem (Port Lotniczy Marco Polo i Treviso).
20
Park Narodowy Yellowstone
Park Narodowy Yellowstone, Stany Zjednoczone 

Park usytuowany na wulkanicznym płaskowyżu, przyciąga bujną florą i fauną. Są tu również znane na całym świecie gejzery, kaniony i wulkany błotne. Najbliżej parku znajduje się lotnisko w Jackson Hole w stanie Wyoming. Do parku jest pięć głównych wejść. Większość turystów wjeżdża do parku samochodem i tam biwakuje.
Strona 1 z 21

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane