Łowienie ryb

Jak zrobić przynętę bez robaków?
karolinak_15644 - specjalista Tipy.pl

Wędkowanie nie może obyć się bez robaków, jako przynęty. Każdy wędkarz wie, że ich dobór to połowa sukcesu, chociaż robaki raczej nie cieszą oka i są obślizgłe w dotyku. Nie każdy jednak wie, że te owady da się zastąpić! Mam dla was przynajmniej kilka pomysłów na to, co może posłużyć za robala na haczyku.
1
Przynęta na ryby
Na leszcza: 

Weź kuleczki sera i trochę chleba. Uformuj w palcach kuleczki. Kulki z serem nadziej na haczyk i gotowe.
2
Przynęta na rybę
Na suma: 

Na haczyk możesz nadziać: kawałek wątróbki kurczaka, hot-doga lub surowego boczku a następnie owinąć je kawałeczkiem sera żółtego. Taka przynęta świetnie nadaje się na suma, ponieważ te ryby reagują na zapach przynęty.
3
Przynęta na rybę
Na karpia: 

Na karpia przyda się chleb lub kukurydza. Możesz również wziąć płatki kukurydziane, rozdrobnić i dodać wody lub sody. Następnie rozrobić i uformować kuleczki, które po zaschnięciu można użyć, jako przynęty.
4
Przynęta kukurydza
Na leszcza, lina i karpia: 

Kukurydza lub groch są świetne jako przynęta na ryby karpiowate. Groch lub kukurydzą należy najpierw moczyć 12 h w wodzie a następnie ugotować pod przykryciem na miękko (około 45 minut - 1h). Groch powinien być miękki przy przekuciu widelcem ale nie powinien się rozpadać.
?

Wskazówki
* Zanim zabierzesz się za wędkowanie, upewnij się, że masz do tego uprawnienia. Następnie sprawdź lokalizację najbliższych stawów rybnych i ich zarybienie.
* Stosowanie zanęt też działa! Zanęty wędkarskie też łatwo przygotować samodzielnie w domu i sprawdzają się na takie ryby jak leszcze, karpie czy karasie.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

tad
04.08.2014
a robaki to owady??