Brela

10 najpiękniejszych plaż Chorwacji·

Jess - specjalista Tipy.pl
Brela
1 z 11
Z gigantyczną morską linią brzegową i setkami wysp Chorwacja jest krajem, który muszą odwiedzić wszyscy miłośnicy wakacji nad wodą. Kiedy temperatura wzrasta do 30-35 stopni C to plaża jest najlepszym miejscem na odpoczynek i relaks.
1
Zlatni Rat
Zlatni Rat, Bol 

Swój odpoczynek najlepiej jest zacząć na jednej z największych, chorwackich wysp – wyspie Brač. Na tej wyspie, w miejscowości Bol znajduje się plaża Zlatni Rat, która jest jedną z najpiękniejszych na całym Adriatyku. Przypomina ona strzałę i pokryta jest miękkim, białym piaskiem. Plaża ta jest czysta, zadbana i idealna do windurfingu, snurkowania czy pływania łódką.
2
Brela Chorwacja
Brela, Riwiera Makarska 

Brela znajduje się 15 km na północ od miejscowości Makarska. W Breli znajdziemy mnóstwo małych plaż ukrytych w zatoczkach i okrążonych drzewami piniowymi i oliwnymi. Wśród tych plaż najbardziej znana jest Punta Rata, której błękit wody i soczysta zieleń otoczenia na zawsze pozostaną w naszej pamięci.
3
Plaża w Dubrowniku
Dubrownik 

Wybierz się na samo południe Chorwacji, aby zobaczyć jedno z najpiękniejszych, zabytkowych miast na świecie i jedną z najpiękniejszych chorwackich plaż. Z plaży jest dobry widok na pobliską wysepkę Lokrum zwaną również "Wyspą Miłości" na której znajduje się piękny ogród botaniczny. Warto spędzić w tym miejscu przynajmniej kilka dni.
4
Pakleni, Hvar
Pakleni, Hvar 

Wyspy Pakleni (tzw. Piekielne) są jednymi z najpiękniejszych wysp w południowej Dalmacji. W czasie krótkiej podróży z wyspy Hvar na Pakleni można w pełni nacieszyć się wszystkimi widokami, tak charakterystycznymi dla Chorwacji do których należą piękne plaże, białe łodzie, jachty, dziewicze zatoczki, skaliste klify porośnięte gdzieniegdzie zielenią i wiele innych. Znalezienie ustronnej, dzikiej i bezludnej plaży jest tutaj bardzo proste.
5
Pebble, Bibinje
Pebble, Bibinje 

Nadmorska miejscowość Bibinje położona jest przy centralnej części wybrzeża chorwackiego, na obrzeżach miasta Zadar. Taka lokalizacja sprawia, że Bibinje kusi wypadem na weekend i spędzeniem kilku godzin na leżaku na plaży a później kolejnych w nadmorskiej restauracji.
6
Rabac, Istria
Rabac, Istria 

Północne wybrzeże Chorwacji również kusi pięknymi plażami. Plaża Rabac znajduje się na wschodnim wybrzeżu półwyspu Istria. Najbardziej imponującą cechą tego obszaru jest to, że błękitne fale morza są zdominowane przez prawie 200 metrowe góry porośnięte zielonymi lasami co stanowi unikalną kombinację dla wszystkich zmysłów.
7
Umag plaża
Umag 

Po przeciwnej, północno-zachodniej części wybrzeża Półwyspu Istria można się natknąć na szereg małych, ukrytych w zatoczkach plaż, które położone są w obrębie skalistych wybrzeży. Tego typu, malownicze plaże znajdziemy w miejscowości Umag. Najlepiej wypożyczyć łódkę i przepłynąć się wzdłuż wybrzeża w poszukiwaniu plaży, która skusi nas do zatrzymania się na dłużej i radowania spokojem i piękną przyrodą.
8
Stara Baska
Stara Baska 

Plaża Stara Baska znajduje się na południo-wschodniej części wybrzeża jednej z największych, chorwackich wysp – Krk. W miejscowości o tej samej nazwie znajduje się tylko kilka budynków, jednak jest to prawdziwy raj na ziemi. Po przybyciu jedyne o czym marzymy to o tym, aby jak najszybciej zanurzyć gołe stopy w ciepłym, złotym piasku i zapomnieć o całym świecie.
9
Rab
Rab 

Na wyspie Rab w północnej Dalmacji znajdziemy kolejny raj pełen cudownych plaż. Niektóre z nich są kompletnie dziewicze i spokojne a ich powierzchnia jest ograniczona z jednej strony płytką, ciepłą wodą a z drugiej wysokim lasem piniowym. Śpiew mew jest tutaj wprost zniewalający.
10
Crikvenica
Crikvenica 

Crikvenica to duże, kwitnące miasto w którym znajdziesz każdy typ zakwaterowania jaki sobie wymarzysz. Plaże w Crikvenica są raczej gwarne i pełne życia, jednak jeśli szukasz ciszy i spokoju to bez problemu znajdziesz romantyczną zatoczkę – wystarczy tylko wypożyczyć łódkę.
Strona 1 z 11

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane