Jak pozbyć się mrówek na dobre?
vanille - specjalista Tipy.pl

Mrówki w Twoim domu mogą stać się prawdziwym koszmarem. W sklepach ogrodniczych dostępnych jest wiele środków, które je odstraszą, jednak ceny tych specyfików są bardzo wysokie. Poniżej kilka domowych sposobów, jak pozbyć się mrówek i zapobiec ich powrotowi.
P

kreda, mąka, sól, pomarańcza, talk, przylepiec

1
Kreda - mrówki (a także ślimaki) wprost nie znoszą zawartego w niej CaCO3, czyli węglanu wapnia. Wystarczy obsypać ziemię pod roślinami ogrodowymi sproszkowaną kredą, aby odstraszyć stamtąd mrówki.
2
Aby odstraszyć mrówki z kuchni, posyp (tylko trochę) blaty, po których chodzą owady. Mąka stworzy barierę, którą owadom będzie ciężko sforsować.
3
Jeżeli mrówki swobodnie przechodzą się po Twoim domu, posyp ich ścieżki solą. Powinno wypłoszyć je to na dobre.
4
Aby zapobiec inwazji mrówek w domu, obficie rozsyp talk przy oknach i drzwiach. Jeżeli mimo tego kilku mrówkom udało się wniknąć do domu, rozsyp talk ponownie, tym razem również sypiąc wzdłuż fundamentów.
5
Mrówki mogą być uciążliwe również, jeśli znajdują się w Twoim ogrodzie. Aby je stamtąd wypędzić, zmiksuj kilka skórek pomarańczy ze szklanką ciepłej wody. Powstałe puree wlej do mrowiska. Jest to metoda o tyle dobra, że nie zabija owadów, a zmusza je do ekspresowej przeprowadzki.
6
Aby powstrzymać pochód mrówek wzdłuż blatu kuchennego, połóż na nim przylepiec (klejącą stroną do góry). Insekty przykleją się do niego, a Ty czym prędzej zastosuj którąś z powyższych metod.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane