Plaża Saleccia, Kostaryka

10 najpiękniejszych plaż w Europie

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Plaża Saleccia, Kostaryka
1 z 11
Na tych plażach zawsze jest pięknie bez względu na to czy świeci słońce czy pada deszcz! Każda jest inna i każda wyróżnia się czymś unikalnym i niespotykanym.
1
Plaża Saleccia, Kostaryka
Plaża Saleccia, Korsyka (plage de saleccia) 

Sekretne plaże mają to do siebie, że trzeba włożyć odrobinę wysiłku aby się na nie dostać. Aby dostać się na Saleccię trzeba przejść pustynię – no chyba, że ma się do dyspozycji jacht. Plaża skrywa się tuż na końcu pustyni Agriates i wygląda jak kilometrowy kawałek raju z białym piaskiem.
2
Lotnisko na plaży
Traigh Eais, Barra, Szkocja 

Barra jest jedynym lotniskiem na świecie, które znajduje się na plaży. Są na niej wytyczone 3 pasy a czas lądowania i startu uzależniony jest od pływów. Pięć minut od lotniska znajduje się plaża Traigh Eais, która jest klejnotem wśród wszystkich pięknych plaż Hebrydów Zewnętrznych.
3
Cala Xarraca, Ibiza, Hiszpania
Cala Xarraca, Ibiza, Hiszpania 

Przez Ibizę przelewają się rzeki turystów spragnionych dobrych imprez przez co jest ona w pewnej części brudna i skomercjalizowana. Z dala od San Antonio i Playa d'en Bossa znajduje się jednak kilka plaż, które prawdopodobnie są jednymi z najpiękniejszych na całym wybrzeżu Morza Śródziemnomorskiego.
4
Reynisfjara, Islandia
Reynisfjara, Islandia 

Kto powiedział, że plaże mają być złote lub białe jak talk? W pobliżu miejscowości Vik na południu Islandii znajduje się piękna plaża Reynisfjara, której czarny piasek jest ozdobiony bryłami lodu z lodowca Vatnajökull. Niestety woda jest tam zbyt zimna, aby chociaż zamoczyć w niej stopy.
5
Santa Maria, Kalabria, Włochy
Santa Maria, Kalabria, Włochy 

Wybrzeże Tropea Capo Vaticano w Kalabrii zaczyna się od Spiaggia del Tono a kończy na jednej z najpiękniejszych plaż Europy – Spiaggia di Santa Maria. Niedaleko znajdują się inne piękne plaże i zatoki, jednak dostępne są one tylko z morza. Piasek tu jest biały i delikatny, morze jasne i przejrzyste a dookoła rosną palmy, kaktusy, mirt, geranium i maki.
6
Skagen, Dania
Skagen, Dania 

Cypel Grenen jest najbardziej wysuniętym na północ punktem Danii. Stojąc na jego czubku można stanąć jedną nogą w Morzu Bałtyckim zaś drugą w Morzu Północnym. Ze względu na różną gęstość wód, wody nie mieszają się tylko stykają ze sobą tworząc piękny widok. Podobne zjawisko można zaobserwować na wodach Amazonki.
7
Wielka Wydma Piłata
Dune du Pyla, Francja 

Dune du Pyla czyli Wielka Wydma Piłata jest największą wydmą w całej Europie. Znajduje się ona około 60 km od Bordeaux. Plaża ukryta jest za 108 metrową górą piasku i aby na nią dojść trzeba się najpierw długo wspinać a później zbiec (lub stoczyć się) na dół. Wyprawa ta może być trudna w upalny dzień, dlatego najlepiej przybyć tu wcześnie rano kiedy powietrze jest chłodne. Poza tym – śniadanie na szczycie wydmy o wschodzie słońca to niezapomniane przeżycie.
8
Melinde, Hiszpania
Melinde, Hiszpania 

Plaża ta jest jedną z najpiękniejszych plaż Galicji jak i całej Europy. Znajduje się ona na wysepce Ons z której jest bardzo blisko na słynne wyspy Cies. Wody są tutaj granatowe a obok znajduje się wioska o tej samej nazwie w której znajdują się dwie restauracje, kilka barów i nocnych klubów. Plażę otaczają lasy sosnowe i skaliste klify.
9
Flag Beach, Corralejo, Fuerteventura
Flag Beach, Corralejo, Fuerteventura 

Oryginalna nazwa tej plaży to Punta Prieta jednak jest bardziej znana pod nazwą Flag Beach. Od 1988 roku znajdują się tutaj szkoły windsurfingu i kitesurfingu, gdyż panują tutaj doskonałe warunki do uprawiania tychże sportów.
10
Dhërmi, Albania
Dhërmi, Albania 

Plaże Albanii są bardzo podobne do plaż Chorwacji, jednak znajduje się na nich znacznie mniej turystów. Warto zatem tu przyjechać zanim zrobią to inni. Jest tu ciszej, czyściej i bardziej dziko niż w innych zakątkach wybrzeża krajów śródziemnomorskich.
Strona 1 z 11

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

CorseArt
10.08.2015
I to nie Kostaryka a Korsyka.........ludzie litosci!!!!!!!!