Ryba z grilla

Jak zrobić rybę z grilla?
Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl

Ryba z grilla ma delikatny smak i najlepiej smakuje ze świeżym pieczywem posmarowanym masłem czosnkowym oraz z ostrym dipem sojowym na którego tutaj również znajdziesz przepis. Rodzaj ryby jest obojętny - każda ryba przygotowana w ten sposób będzie smakować wyśmienicie.
P

Cała, oprawiona ryba (ok 1,5 kg kub kilka mniejszych), olej roślinny, sól i pieprz, garść świeżych ziół, 2 cytryny lub limonki lub 1 pomarańcza, 7 cm kawałek imbiru, dodatkowa cytryna SKŁADNIKI NA DIP: 2 łyżki oleju roślinnego, 2-3 ząbki czosnku, 0,5-1 ostra papryczka, pół szklaki sosu sojowego, pół łyżeczki cukru

1
Rozgrzej grilla. Umyj rybę w środku i z zewnątrz i dokładnie osusz. Jeśli ryba jest duża to zrób z każdej strony po 3-4 nacięcia pod skosem zaś jeśli jest dość mała to niekoniecznie. Posmaruj rybę olejem oraz posyp pieprzem i solą. Włóż w nacięcia oraz do środka ryby świeże zioła, plasterki cytrusów i plasterki imbiru.
2
Rybę włóż do rusztu i go zamknij (specjalny ruszt do grillowania ryby). Połóż na rozgrzanego grilla i piecz przez 6-8 minut a następnie odwróć ruszt na drugą stronę i piecz kolejne 8 minut. Jeśli grill jest słabo rozpalony wówczas czas grillowania może być dłuższy. Możesz sprawdzić, czy ryba jest gotowa poprzez wbicie w jej środek widelca - jeśli mięso ryby będzie z łatwością odchodzić od ości to znaczy, że ryba jest gotowa.
3
Aby zrobić sos połóż garnuszek na ogień i nalej do niego olej. Jak już ogień będzie gorący przeciśnij do niego czosnek i dodaj drobno posiekaną papryczkę. Smaż przez 30 sekund od czasu do czasu mieszając. Dodaj sos sojowy i cukier, zamieszaj i gotuj 15 sekund.
4
Rybę podawaj razem z ćwiartkami cytryny, dipem oraz pieczywem z masłem czosnkowym.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane