Oprawianie ryb

Jak oprawić rybę?
Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl

Ryby najlepiej jest sprawiać na zewnątrz lub w miejscu w którym się da łatwo posprzątać, gdyż podczas pracy łuski będą fruwać po całym pomieszczeniu. Do oczyszczania ryby z łusek najlepiej użyć noża do masła. Można oczywiście kupić specjalnie do tego przeznaczone noże, jednak jest to zbędny wydatek.
1
Oprawianie ryb 1
Przytrzymaj rybę jedną ręką zaś drugą dociskaj do niej nóż i przesuwaj go od tułowia do głowy.
2
Oprawianie ryb 2
Nie zapomnij o usunięciu łusek również z obszarów w pobliżu głowy, płetw i ogona - chyba nie chcesz później mieć ust pełnych łusek, prawda?
3
Oprawianie ryb 3
Zacznij patroszenie od wbicia końcówki noża w otwór odbytowy i przeciągnięcie go aż pod głowę w miejsce skrzeli. Nacięcie powinno być płytkie, gdyż uszkodzenie pęcherzyka żółciowego sprawi, że ryba będzie gorzka i nie nada się do zjedzenia.
4
Oprawianie ryb 4
Przetnij również kostną część leżącą pomiędzy płetwami brzusznymi a podstawą żuchwy ryby.
5
Oprawianie ryb 5
Wyciągnij z ryby wszystkie wnętrzności, które znajdują się zaraz u podstawy głowy. Złap je palcami i pociągnij do siebie. Jeśli masz do czynienia z dużą rybą wówczas będziesz potrzebować noża.
6
Oprawianie ryb 6
Tak powinna wyglądać ryba po usunięciu wnętrzności. Teraz możesz wyskrobać wątrobę, która jest przymocowana do szkieletu ryby i wyciąć pozostałości pęcherza pławnego (wygląda jak biały worek foliowy).
7
Oprawianie ryb 7
Skrzela nadają mięsu gorzki smak i sprawią, że ryba się szybciej zepsuje, zatem należy je również usunąć. Najlepiej jest je odciąć z dwóch stron łuku który tworzą. Do tego celu można użyć nożyc kuchennych lub noża.
8
Oprawianie ryb 8
Jak już przetniesz miejsca łączenia się skrzeli to możesz je usunąć.
9
Skrzela ryby
Po usunięciu skrzeli możesz usunąć również oczy jednak nie jest to konieczne. Na koniec dobrze wypłucz rybę zarówno w środku jak i na zewnątrz w lodowatej wodzie i włóż ją do zamrażarki.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane