Jak położyć wykładzinę?

Jak położyć wykładzinę?

MatMat - specjalista Tipy.pl
Sposób kładzenia wykładziny jest bardzo ważny. Możesz to zrobić samodzielnie, ale musisz przede wszystkim pamiętać o cierpliwości. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które mogą okazać się bardzo pomocne do prawidłowego położenia wykładziny.
1
Przytnij wykładzinę na pożądany wymiar (pamiętaj, by z każdej strony zostawić po 5 centymetrów zapasu), po czym rozłóż ją na podłodze i zostaw na dzień lub dwa. Ważne jest, by dobrze się rozprostowała - tylko w ten sposób zyskasz pewność, że będzie dobrze przylegała do podłogi.
2
przyklejanie wykładziny
Najtrwalszą i najpewniejszą metodą mocowania wykładziny jest klejenie. Rozprowadź klej szpachelką po powierzchni równej powierzchni jednego arkusza wykładziny, oprzyj o ścianę wykładzinę zwiniętą na drugą stronę, po czym powoli rozwiń ją na podłodze, równając do ściany i dociskając w miarę rozwijania. Kiedy już jest dokładnie rozłożona, odetnij ewentualne wystające części.
3
Klej jest gotowy do użycia, kiedy jest jeszcze wilgotny, lecz możesz go dotykać, bez obawy, że się zabrudzisz. Dociskaj wykładzinę od środka ku krawędziom, by usunąć ewentualne pęcherzyki powietrza. Jeśli po jakimś czasie zauważysz niewielkie wybrzuszenie, natnij je czubkiem ostrego noża, naciśnij, by usunąć zgromadzone powietrze, po czym dociśnij do podłoża. Jeśli klej jest już zbyt suchy i nie chce przylgnąć, strzykawką (bez igły) napuść odrobinę nowego.
4
Dwustronna taśma klejąca nie daje co prawda aż tak długiej trwałości, lecz jest o wiele łatwiejsza w użyciu i nadaje się do kładzenia płytek. Jeśli zdecydowałeś się na takie rozwiązanie, zaznacz na podłodze krawędzie płytek w taki sposób, by każda z nich całkowicie zakrywała taśmę. Rozpocznij pracę na środku pomieszczenia i, w miarę przemieszczania się w kierunku ścian, stopniowo zrywaj papierową osłonkę chroniącą taśmę. Jeśli zależy ci na większej precyzji, ołówkiem lub kredą zaznacz na podłodze miejsce położenia poszczególnych płytek, a następnie przyklej taśmę klejącą lub posmaruj klejem.
5
Jeśli układamy wykładzinę w pomieszczeniach o powierzchni mniejszej niż 20 m2 i bez sztukowania, nie musimy jej na trwałe mocować. Wystarczy rozłożyć ją i napiąć. Elementami mocującymi są listwy przypodłogowe. Większość dostępnych obecnie wykładzin wyposażonych jest w specjalne warstwy podkładowe z materiałów antypoślizgowych, dzięki którym nie będą się przesuwać nawet przy braku stałego mocowania.
?

Wskazówki
* Niezależnie od metody, którą wybierzesz, zwróć uwagę na kierunek runa. Niektórzy producenci podają stosowne oznaczenia na spodzie wykładziny, lecz jeśli ich nie ma przesuń dłonią po wykładzinie, by sprawdzić, w która stronę runo się ugina, a następnie odwróć wykładzinę tak by włosie skłaniało się w kierunku światła, dzięki temu ślady zadeptania będą mniej widoczne.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

renowacja parkietu
Pędzle
odkręcanie śruby

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane