Jak kreatywnie wykorzystać blaszane puszki?

SilminyelSilminyel - specjalista Tipy.pl
1 z 9
Blaszane puszki są stosowane od bardzo dawna. Początkowo służyły tylko do konserwacji mięsa, ale teraz mają coraz więcej zastosowań i są coraz bardziej powszechne. Każdy z nas zapewne kupował kiedyś zamknięte w puszkach warzywa, owoce, gotowe dania, a nawet farby i lakiery. Puszki są zazwyczaj mocne i solidne, dlaczego więc tego nie wykorzystać i nie przetworzyć ich po opróżnieniu. Poniżej przedstawiono kilka propozycji na kreatywne wykorzystanie ich do wyczarowania czegoś nowego.
P

Czyste, blaszane puszki; W zależności od wybranej opcji farby olejne, tapeta, lakier, młotek, gwoździe, klej do tapet, ścinki tkanin itp.

1
Opakowanie drobnego prezentu

Pięknie pomalowana lub oklejona puszka idealnie nadaje się na opakowanie drobnego prezentu, szczególnie kiedy składa się on z małych elementów np. cukierków. Samą puszkę można później wykorzystać jako pojemnik na drobiazgi.
2
Pojemnik na przybory krawieckie

Oklejona ścinkami materiału puszka będzie świetna do przechowywania igieł, guzików i drobnych przyborów krawieckich. Warto wybrać fragmenty materiału z kieszonkami lub samemu przyszyć drobne kieszonki, w które będzie można włożyć agrafki i wbić igły.
3
Wyjątkowy wiszący świecznik

Niskie puszki np. po konserwach należy okleić materiałem, pomalować bądź ozdobić według uznania. Ściankę każdej z nich należy przewiercić i przewlec przez nią sznureczek. Sznureczki wystarczy później przymocować do listwy na różnych wysokościach i całość zamontować na ścianie, by uzyskać niedrogi, ale efektowny świecznik.
4
Bębenek

Puszkę należy okleić kolorowym papierem (dla lepszego efektu można owinąć ją sznureczkiem) i postawić dnem do góry. Uderzając pałeczkami w dno puszki można na niej grać tak, jak na bębenku
5
Miejsce na ręcznik

Duże puszki po farbach oklejamy tapetą, która pasuje do wnętrza łazienki. Całość pokrywamy przezroczystym lakierem, który utrwali tapetę. Puszki przykręcamy do ściany w łazience i wkładamy w nie zwinięte w rulon ręczniki. Zyskujemy w ten sposób nie tylko miejsce na przechowywanie ręczników, ale też wyjątkową ozdobę wnętrza.
6
Kręgle

Kilka równych, wysokich puszek malujemy farbami olejnymi. Dokładamy do tego piłkę i mamy zupełnie nowy zestaw kręgli.
7
Osłonka na doniczkę

Ozdobiona puszka sprawdzi się w roli ślicznej osłonki na doniczkę z kwiatami lub ziołami. Uwaga, lepiej nie sadzić roślin bezpośrednio w puszce, ponieważ pod wpływem wody zacznie ona szybko rdzewieć.
8
Wyjątkowe lampiony

Wykonanie lampionów należy zacząć od zaznaczenia na puszkach flamastrem wzorów składających się z kropek. W miejscu każdej kropki należy za pomocą młotka i gwoździa zrobić dziurkę. Dwie dziurki robimy też przy krawędzi puszki Następnie puszkę malujemy czarną farbą i odstawiamy do wyschnięcia. Na koniec przymocowujemy do lampionu drucik i wkładamy do środka świeczkę.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane