Czyszczenie rusztu grilla

Jak wyczyścić ruszt grilla?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Przypalony tłuszcz na ruszcie z grilla jest bardzo trudny do usunięcia. Nie wystarczy zwykły Ludwik czy inny płyn do naczyń. Takie zabrudzenia wymagają poza specjalnymi środkami również sporo pracy i wysiłku.
1
Zakup specjalny preparat do usuwania zaschniętego, przypalonego tłuszczu z grilla, rożna i piekarnika. Jest ich w sklepach duży wybór np. Remix GRILL, Clinex GRILL, HG Czysty Grill, Rożen I Piekarnik, Dr. Beckmann Środek do Usuwania Przypaleń Kuchennych itp.
2
Do czyszczenia rusztu możesz użyć również pasty zrobionej z sody oczyszczonej i wody utlenionej.
3
Niektórzy uważają, że do czyszczenia rusztów grilla najlepsze rezultaty daje ocet.
4
Do czyszczenia nie używaj zwykłej szmatki czy gąbeczki. Najlepszy do tego będzie specjalna druciana szczotka do grilla, zwykły druciak lub gruboziarnista sól (jeśli myjesz ruszt octem lub pastą z sody oczyszczonej).
?

Wskazówki
* Aby uniknąć w przyszłości częstego czyszczenia rusztu grilla używaj regularnie aluminiowych tacek lub podziurkowanej folii do pieczenia.
* Przed rozpaleniem grilla dokładnie posmaruj ruszt olejem. Dzięki temu jedzenie nie będzie do niego przywierało. Olejem smaruj również tacki aluminiowe.

Powiązane porady

Jak wyczyścić filtr z okapnika
usuwanie pleśni
lodówka

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Monika
24.08.2015
Po tym jak stary rusz przeleżał całą zimę i nie chciało mi się go szorować kupiłam nowy. Na razie ruszt ma z dwa m-ce i po skończonym grillu, kiedy nie jest całkiem pozasychany myję go gąbką z płynem do naczyń. Jak na razie bez problemu wszystko schodzi i kiedy chcemy zrobić grilla, czyściutki ruszt jest w gotowości.
łuki
28.07.2015
Ja rozpalam brykiet palnkiem gazowym przy okazji opalam ruszta. Kiedyś myłem ale ....dziękuje nas..r...am. Palnik załatwia sprawe w 1 minute jednakże zawsze po skończonym grilu szczotką druciana obdrapuje ruszta jak jeszcze sa gorące
Wiktoria
08.05.2015
Dla mnie nie ma lepszego środka do czyszczenia grilla niż spray Voigt. Przypalenia odchodzą w kilka sekund!