Populonia

Co zwiedzić w Toskanii?

PodrozePodroze - specjalista Tipy.pl
Wybierasz się do Włoch i planujesz zobaczyć i zwiedzić Toskanię? Toskania kryje za sobą wiele tajemnic. Tutaj dowiesz się gdzie należy być, aby poznać tą fascynującą krainę i jej najwspanialsze miejsca.
1
Piza
Piza

Piza w północnej Toskanii znana jest przede wszystkim ze swojej krzywej wieży, jednak miejscowość ta posiada o wiele więcej do zaoferowania swoim gościom. Średniowieczne centrum w tym Pole Cudów (Campo dei Miracoli) wraz z katedrą, baptysterium i cmentarzem (Camposanto) jak również dziesiątki kościołów i pałaców świadczą o dawnym bogactwie i potędze Pizy.
2
Florencja
Florencja

Florencja jest jednym z najważniejszych miast na świecie pod względem architektonicznym oraz kulturalnym. Koniecznie należy zwiedzić Katedrę Matki Boskiej Kwietnej oraz Baptysterium.
3
San Gimignano
San Gimignano

San Gimignano, przez niektórych nazywane Średniowiecznym Manhattanem, znane jest jako miasto pięknych 14- stu wież. Najwyższa wieża to Terra Grosse, która zaliczana jest do najpiękniejszych wież w całych Włoszech.
4
Siena
Siena

Siena jest klasycznym, średniowiecznym miastem leżącym w Toskanii znanego z olbrzymiego placu Piazza del Campo oraz z letnich wyścigów konnych znanych jako Il Palio. Nad Piazza del Campo wznosi się wysoka 97-metrowa dzwonnica Torre del Mangia. W mieście tym znajduje się najstarszy europejski bank Monte Paschi di Siena. Antyczne centrum miasta znajduje się na liście Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO.
5
Lucca
Lucca

Lucca to jedno z miast posiadających najlepszym stopniu utrzymane mury obronne we Włoszech. Na szczycie muru znajdują się drogi dla pieszych, ścieżki rowerowe oraz ogrody. Miejscowość Lucca posiada kilka dobrze zachowanych wież i baszt, z których można podziwiać piękne widoki na całe miasto.
6
Populonia
Versilia - wybrzeże (Riviera della Versilia)

Toskańskie wybrzeże niedaleko Versilia to długie i szerokie plaże pokryte delikatnym piaskiem w kolorze słońca. Krystalicznie czysta woda, błękitne niebo, luksusowe hotele i morskie przysmaki serwowane przez tutejsze lokale gastronomiczne to tylko nieliczne z zalet wybrzeża Versilia.

Wybrzeże Versilia to plaże: Viareggio, Lido di Camaior, Marina di Pietrasanta, Forte dei Marmi, Marina di Massa, Marina di Carrara.

Szczególnie godna polecenia jest Riviera Etrusca, którą cenią sobie liczni kochankowie. Położone daleko od ciekawskich spojrzeń, ustronne zatoki gwarantują intymność i spokój.
7
Pienza
Pienza, Val D’Orcia

Pienza to renesansowe miasto położone w samym centrum Toskanii, znane z owczego, kruchego sera oraz bajkowego pałacu Piccolomini (Piccolomini Palazzo) z pięknym dziedzińcem i loggiami.
8
Montepulciano
Montepulciano

Montepulciano to otoczone murem renesansowe miasto, położone na południowy-wschód od Sienny w obszarze Toskanii. Miasteczko to posiada jeden z najbardziej zapierających dech w piersiach rynków głównych oraz wiele pięknych zabytkowych budynków. W sierpniu odbywa się tu znany na całym świecie festiwal Cantiere Internazionale d’Arte.

Montepulciano znane jest również z produkcji dwóch rodzajów wyśmienitych win: Vino Nobile di Montepulciano oraz Rosso di Montepulciano.
9
Chianti
Kraina doskonałych win - wzgórza Chianti

Wzgórza Chianti to rejon tradycyjnej uprawy winorośli oraz produkcji znanego na całym świecie wina Chianti Classico. Rejon ten obfituje w przepiękne stare winnice, gaje oliwkowe. Warto zatrzymać się w jednej z tutejszych restauracji na degustację wina oraz lokalnych zakąsek.
10
Cortona
Cortona

Cortona to miejscowość i gmina w Toskanii w prowincji Arezzo. Cortona otoczona jest antycznymi, etruskimi murami. Mury te liczą około 3000 lat. Okazałe, majestatyczne budynki, interesująca średniowieczna architektura oraz piękne widoki z pewnością wynagrodzą przybyszom wszelkie trudy podróży.
Strona 1 z 3

Powiązane porady

piesza wędrówka
wczasy w Bieszczadach
Beskid Śląski

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane