Rośliny na balkonie

7 roślin na słoneczny balkon

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Rośliny na balkonie
1 z 8

Jeśli masz balkon od strony południowej, południowo-wschodniej lub południowo-zachodniej wówczas, aby cieszyć się na nim pięknymi kwiatami i roślinami musisz z rozwagą dobrać ich gatunki. Większość roślin znacznie lepiej kwitnie w półcieniu gdyż stanowisko w pełnym słońcu im nie odpowiada.

1
Petunia
Petunia 

Petunia jest jednym z najpopularniejszych kwiatów balkonowych. Kwitną one przez całą wiosnę, lato i przez większość jesieni. Trzeba je podlewać 3-4 razy w tygodniu jednak to mała cena za tak wiele, pięknych, kolorowych i pachnących kwiatów. Petunie są roślinami jednorocznymi zatem trzeba je kupować lub samemu wysiewać każdego roku.

2
Kuflik
Kuflik 

Ta roślina jest nieco bardziej wymagająca, jednak jest idealna jeśli potrzebujesz wyższych roślin. Kuflik jest krzewem mającym piękne, puszyste, czerwone kwiaty przypominające wyglądem nieco miotełkę do ścierania kurzu. Kwitnie on od końca wiosny aż do końca lata. Należy go często podlewać. Problemem może być zimowanie, gdyż roślina ta wymaga temperatury 5-10 stopni, jasnego światła oraz świeżego powietrza. Warunki te ciężko osiągnąć mieszkając w bloku jednak zawsze można będzie posadzić nowy okaz w kolejnym roku, gdy ten nie przetrwa. Możesz spróbować przezimować kuflika na balkonie. W tym celu należy go zabezpieczyć dookoła agrowłókniną pozostawiając górną część otwartą.

3
Macierzanka piaskowa
Macierzanka piaskowa 

Możesz zdecydować się również na śliczne, pachnące kwiatki macierzanki piaskowej. Macierzanka osiąga niewielkie rozmiary bo około 10 cm i kwitnie od późnej wiosny do późnego lata. Na zimę wystarczy okryć doniczki słomą a będą pięknie kwitnąć przez wiele lat.

4
art/2013/16304_107148_big.jpg
Pomidorki cherry 

Marzysz o własnych pomidorkach? Uprawa pomidorów koktajlowych na balkonie jest bardzo prosta – zwłaszcza, jeśli twój balkon jest dobrze nasłoneczniony. Oprócz słońca potrzebują one jedynie wody oraz sporadycznego nawożenia (co około 2 tygodnie). Oprócz tego, że będzie można je zjeść to będą one śliczną ozdobą.

5
art/2013/16304_107149_big.jpg
Gailardia 

Bylina ta osiąga 30-70 cm wysokości i pięknie kwitnie przez calutkie lato. Jest to niestety roślina jednoroczna jednak przez cały sezon będziesz cieszyć się mnóstwem kwiatów. Bonusem jest fakt, iż kwiat ten przyciąga do siebie motyle. Czego chcieć więcej?

6
art/2013/16304_107150_big.jpg
Agawa 

Nie jest to kwiat ani warzywo jednak ta roślina jest równie piękna. Sukulent ten kocha słońce i ma właściwości podobne do aloesu – jest dobry na oparzenia słoneczne, ukąszenia owadów oraz wysypkę alergiczną. Znajdź dla agawy jakąś ładną doniczkę, zasadź roślinę i ułóż dookoła kamienie i zasadź rojniki. W ten sposób będziesz się cieszyć pięknym ogrodem skalnym!

7
art/2013/16304_107151_big.jpg
Stokrotki 

Stokrotki są prześliczne i romantyczne, zatem warto jest mieć ich kilka na balkonie. Stokrotki lubią słońce oraz przyciągają do siebie motyle i ptaki (oczywiście pszczoły też, ale przecież pszczoły są dobre, prawda?). Możesz zdecydować się na oryginalną stokrotkę afrykańską lub kolorową stokrotkę ogrodową.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Begonie
Bratki w donicach
Petunie

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Emil Kurek
19.05.2016
Właśnie poszukuję roślin na balkon. Bardzo mi pomógł ten artykuł.