szybkie podejmowanie decyzji

Jak szybko podejmować decyzje?
HiszpankaHiszpanka - specjalista Tipy.pl

Umiejętność podejmowania decyzji ma krytyczne znaczenie dla sukcesu. Poniżej przedstawiam kilka pomysłów, które pomogą ci podejmować decyzje sprawniej i szybciej.
1
Jedna decyzja na raz

Nie staraj się podejmować kilku decyzji na raz. Postaraj się je rozdzielić i odizolować od siebie. Każdą z nich traktuj indywidualnie.

2
Przejrzystość

Trzymaj się otwartej dyskusji. Organizacje odnoszące sukcesy podejmują decyzje w świetle dziennym. Umowy zawierane za zamkniętymi drzwiami mogą być przyczyną spekulacji i powstrzymywać zdolność grupy do podążania w uzgodnionym kierunku.

3
Fakty

Bądź proaktywny w zbieraniu potrzebnych informacji z wyprzedzeniem. Decyzje podejmowane w oparciu o aktualne dane będą szybkie, płynne i pozbawione emocji wprowadzających zamęt do całego procesu.

4
Mała grupa

W grupie mającej za zadanie podjęcie decyzji powinny się znajdować wyłącznie osoby niezbędne.

5
Użyj niewielu słów

Przekazując wniosek grupie decyzyjnej użyj możliwie najmniejszej ilości słów. Zbyt dokładne szczegóły rozmazują wiadomość i odciągają od głównego celu.

6
Bądź zrozumiały i jasny

Pytanie formułuj w jasny i zrozumiały sposób. Nie pytaj "powiedz mi co sądzisz o tym projekcie/wniosku" tylko "czy popierasz ten projekt/wniosek?". Odpowiedź na zadawane przez ciebie pytania powinna być "tak" lub "nie".

7
Nagrywaj podejmowanie decyzji

Ludzie będą w większym stopniu brać na poważnie podjęte przez siebie decyzje jeśli będą wiedzieć, że jest ona nagrana i publicznie dostępna. Przemyśl umieszczenie takich plików na stronie internetowej. Nawet jeśli plik będzie ukryty, prosty fakt jego istnienia stworzy uczucie presji i odpowiedzialności.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane