Szparagi smażone na maśle

Jak zrobić szparagi smażone na maśle z czosnkiem?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Szparagi dopiero niedawno zaczęły być popularne w Polsce ale już zdążyły zawojować na dobre nasze stoły. Są zdrowe i przede wszystkim pyszne - czy to szparagi gotowane, czy z grilla, czy z piekarnika czy też smażone na masełku. Pamiętaj, że im młodsze szparagi tym krótszy czas gotowania. Przed smażeniem odetnij twarde końce szparagów i je delikatnie obierz od 1/3 wysokości w dół.
P

Wiązka szparagów, 1 ząbek czosnku, sok z plasterka cytryny, masło

1
Szparagi smażone na maśle 1
Szparagi opłucz pod bieżącą wodą, osusz ręcznikiem papierowym, odkrój końcówki i obierz na 1/3 wysokości (im niżej tym szparagi są bardziej włókniste).
2
Szparagi smażone na maśle 2
Postaw dość dużą patelnię na średni ogień i rozgrzej na niej około 1 łyżkę masła.
3
Szparagi smażone na maśle 3
Czosnek obierz, przeciśnij przez praskę i dodaj na patelnię. Smaż przez 1 minutę od czasu do czasu mieszając.
4
Szparagi smażone na maśle 4
Dodaj szparagi i smaż tak długo, aż zrobią się miękkie. Czas smażenia może być różny w zależności od świeżości i wieku szparagów. Podczas smażenia od czasu do czasu zamieszaj.
5
Szparagi smażone na maśle 5
Przełóż usmażone szparagi na talerz.
6
Szparagi smażone na maśle 6
Skrop z wierzchu sokiem wyciśniętym z plasterka cytryny.
7
Szparagi smażone na maśle 7
Podaj na stół.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

enka
03.05.2018
Lepiej użyć do smażenia klarowanego masła, a pod koniec dla lepszego smaku dodać trochę świeżego i króciutko podgrzać.