Wieża do uprawy ziemniaków

Jak zrobić wieżę ziemniaczaną?·

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Wieża do uprawy ziemniaków
1 z 8
Wieża ziemniaczana służy do uprawy ziemniaków i jest dobrym rozwiązaniem dla osób niedysponujących dużym ogrodem czy polem. Metoda ta jest bardzo efektywna i pozwala uzyskać duże zbiory bez okopywania łodyg ziemniaków. Wieżę ustaw w miejscu jasnym i ciepłym.
1
Wieżę ziemniaczaną możesz zrobić w różny sposób. Niektórzy do tego celu używają starych opon samochodowych, jednak sposób ten nie jest zbytnio estetyczny. Za wieżę może ci również posłużyć duży worek foliowy lub wielka doniczka, jednak wówczas należy pamiętać, aby porobić od spodu dziurki drenażowe. Najlepszą wieżę zrobisz jednak z płotu trzcinowego i druta lub kilku listewek (ok 10-12). Jeśli używasz listewek to wbij je mocno w ziemię ustawiając je w koło, owiń płotkiem trzcinowym i przymocuj kawałkami druta. Upewnij się, że listewki są głęboko wbite w ziemie i się nie wywrócą.
2
Wieża może być dość wysoka bo do wysokości 1m. Najlepiej jest zrobić ich od razu kilka.
3
Na dno wieży nasyp około 20 cm próchniczej ziemi albo dojrzałego kompostu. Im żyźniejsza gleba tym lepiej. Na ziemi rozłóż w odstępach co 30 cm kilka wykiełkowanych ziemniaków w taki sposób, aby kiełki znajdowały się na górze. Ziemniaki przysyp 10 cm próchniczej ziemi (lub kompostem).
4
Ziemniaki podlej, podsyp cienką warstwą słomy i poczekaj, aż wyrosną im liście.
5
Kiedy liście urosną podsyp je 10 cm warstwą ziemi, podsyp słomą i znów poczekaj, do wyrośnięcia.
6
Jak już łodygi się wyciągną to nasyp kolejną warstwę ziemi itd, aż do czasu zapełnienia całej wieży.
7
Podczas uprawy pilnuj, aby ziemia była cały czas wilgotna. Ziemniaki uprawiane w wieżach, tak jak inne rośliny uprawiane w doniczkach potrzebują częstszego podlewania niż te uprawniane w gruncie. Po przekwitnięciu kwiatów przestań podlewać ziemniaki i zaczekaj, aż rośliny uschną. Po ich uschnięciu zabierz się za zbiory.
?

Wskazówki
Im wyższa wieża tym większy plon ziemniaków.

Strona 1 z 8

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane