Omlet z serem i papryczką chilli

Jak zrobić omlet z serem i ostrą papryczką?

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Omlet jest znakomitym pomysłem na przepyszne śniadanie, które jak powszechnie wiadomo jest najważniejszym posiłkiem wciągu dnia. Do polskiej kuchni omlety trafiły za sprawą Królowej Marysieńki, która sprowadziła przepis prosto z Francji i rozpowszechniła go w całym kraju. Smakuje wyśmienicie, a do tego jest bardzo szybki i prosty w wykonaniu. Poniżej znajdziecie niebanalny przepis na omlety, które dodadzą wam energii na cały dzień.
P

1 zielona cebulka, kilka gałązek świeżej kolendry, 2 duże jajka, 1 łyżka oleju słonecznikowego, 0,5-1 łyżeczka drobno posiekanej, świeżej papryczki chilli (lub duża szczypta płatków chilli), 25 g tartego sera żółtego,

1
Drobno posiekaj zieloną cebulkę, chilli oraz kolendrę, zaś jajka ubij z solą i pieprzem. Rozgrzej olej na małej patelni i wrzuć na nią cebulkę, chilli i kolendrę. Zamieszaj i podsmażaj kilkadziesiąt sekund, aby nieco zmiękły. Wlej na patelnię jajka. Mieszaj do czasu, aż 2/3 jajka się zetną (zrobi się z nich jajecznica).
2
Rozprowadź jajko równo po całym dnie, przestań mieszać i posyp jajko z wierzchu tartym serem. Smaż przez około 1 minutę aż jajko całkowicie się zetnie a ser się roztopi.
3
Ostrożnie złóż omlet na pół a następnie go przełóż na talerz. Jedz omlet na gorąco póki ser jest roztopiony.
?

Wskazówki
Zamiast kolendry możesz użyć bazylii.

Powiązane porady

Przepis na omlet
frittata z ricottą i cukinią
frittata ze szpinakiem

Podobne porady

Komentarze (2)

* Pola wymagane

letnianutka1996
31.07.2013
ten omlet jest pyszny.Jadłam go pierwszy raz u ciotki.trochę paliło bo Ona zawsze lubi doprawić potrawy.Ale w jej wykonaniu to był strzał w dziesiątkę. teraz zawsze jak robi te omlety to daje mi cynka żebym wpadła.Jedyna różnica to że ona smaży na margarynie.
zuziazyl
17.06.2013
Uwielbiam omlety i cały czas szukam nowych smaków.