Krwawnik pospolity

8 chwastów, które leczą

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Krwawnik pospolity
1 z 9
Chwasty te występują niemal w każdym ogrodzie. Wydają się być bezużyteczne i zazwyczaj staramy się ich za wszelką cenę pozbyć. Warto się jednak zastanowić, gdyż za ich pomocą można wyleczyć wiele dolegliwości.
1
Tasznik pospolity
Tasznik pospolity 

Utnij górną część rośliny wówczas gdy utworzy małe torebeczki w kształcie serca (w których mieszczą się nasiona) i zrób z niej nalewkę na bazie alkoholu. Nalewka ta jest dobra na krwawienia np. krwawienia miesiączkowe, maciczne, krwotoki z siatkówki, krwawienia z nosa, krwiomocz, zapalenie nerek i pęcherza moczowego i wiele więcej. Położne i kobiety silnie krwawiące podczas miesiączki zachwalają szybką skuteczność takiej nalewki. Należy zażywać po jednej kropli do czterech razy dziennie.
2
Przytulia czepna
Przytulia czepna 

Roślinę tą wykorzystuje się w całości i wykorzystuje do tonizacji pracy układu limfatycznego. Najlepiej ucinać rośliny na 1/3 ich wysokości, wówczas gdy mają kwiaty lub tworzą nasiona. Z rośliny można wycisnąć sok, zrobić z niej nalewkę na bazie alkoholu lub napar z suszonych liści. Nalewka pomaga w przypadku wrażliwych i nabrzmiałych piersi, zmniejsza objawy PMS oraz łagodzi reakcje alergiczne. Dawka to 15-25 kropli (0,5 – 1 ml). Nalewka i napar mają działanie rozkurczające mięśnie gładkie, pomagają w leczeniu zapalenia migdałków, łuszczycy, zapalenia pęcherza moczowego. Pomocne są również przy leczeniu wrzodów. Aby zrobić napar należy zalać 2-3 łyżeczki suszu szklanką wrzątku i zaparzać przez 10 minut. Pić się 3 razy dziennie.
3
Gwiazdnica
Gwiazdnica 

Ma ona wiele sposobów wykorzystania – może być również dodatkiem do sałatek. Z górnej części rośliny można zrobić nalewkę która pomaga w rozpuszczeniu torbieli. Napary z gwiazdnicy są moczopędne i przeciwkrwotoczne i mogą pomóc w leczeniu hemoroidów zaś przykładane w kompresie lub na waciku na powiekę oka wyleczą jęczmień oraz zapalenie spojówek. Rozgniecione liście tej rośliny pomogą w wyleczeniu stanów zapalnych skóry i obrzęków.
4
Mniszek lekarski
Mniszek lekarski 

Wystarczy tylko jedna kropelka nalewki z mniszka lekarskiego dwa razy dziennie, aby złagodzić ból głowy, bóle mięśni i objawy alergii. Picie naparu z tej rośliny usprawni pracę wątroby i pomoże w odchudzaniu. Jest to również dobry środek na problemy skórne – grzybicę, łuszczycę, trądzik czy łupież.
5
Malwy
Malwy (ślaź zaniedbany, ślaź dziki, malwa czarna) 

Czarna malwa jest pomocna w leczeniu stanów zapalnych górnych dróg oddechowych oraz kaszlu. Napar z kwiatów malwy pomoże w bólach żołądka wywołanych wrzodami jak również łagodzi dolegliwości menopauzy. Napar pomoże również w leczeniu stanu zapalnego spojówek. W tym celu zrób napar, namocz w nim waciki i przyłóż je do powiek.
6
Dziurawiec zwyczajny
Dziurawiec zwyczajny 

Kwiaty i liście dziurawca należy zbierać 24 czerwca. Dziurawiec jest bardzo pomocny w domowej apteczce. Nalewka z niego nie tylko poprawia humor, ale również łagodzi bóle mięśni, ma działanie anty-wirusowe, pomaga w leczeniu półpaśca, rwy kulszowej, łagodzi bóle pleców, nerwobóle i bóle głowy – w tym migreny. Należy stosować po 1 kropli (1 ml) wówczas gdy jest taka potrzeba. Przy mocnym bólu należy zażywać 1 kroplę co 20 minut do czasu jego ustąpienia. Olejek z dziurawca pomoże zlikwidować opryszczkę (łagodzi objawy również opryszczki narządów płciowych). Regularne picie herbatki z dziurawca łagodzi niepokój, stany lękowe, nerwowość oraz podnosi na duchu.
7
Głowienka pospolita
Głowienka pospolita 

Liście i kwiaty głowienki pospolitej zawierają więcej przeciwutleniaczy (które zapobiegają m.in. chorobom serca i nowotworom) niż jakikolwiek inna roślina. Napar z tej rośliny reguluje trawienie, ma działanie moczopędne i pomaga zmniejszyć krwotoki (w tym obfite miesiączki, krwawiące hemoroidy, krwawienia z dziąseł, krwotoki wewnętrzne). Zioło to ma również działanie silnie bakteriobójcze oraz przeciwzapalne i może być stosowane podczas leczenia nowotworów. Ziele należy zebrać podczas kwitnienia. Głowienka jest źródłem różnych minerałów w tym wapnia, dzięki czemu jest pomocna w okresie menopauzy i po niej. Liście i pędy głowienki można użyć do zrobienia sałatek i zup.
8
Krwawnik pospolity
Krwawnik pospolity 

Ta wieloletnia bylina często rośnie w ogrodach i na polach uprawnych jako chwast. Warto ją jednak zacząć uprawiać, gdyż ma ona wiele zastosowań. Aby zrobić nalewkę należy uciąć szczyty roślin podczas kwitnienia (należy używać tylko krwawnika białego) a następnie zalać alkoholem np. 40% wódką i trzymać przez 2 tygodnie w ciepłym miejscu. Nalewka pomoże nam zwalczyć przeziębienie i grypę (10-20 kropli). Co ciekawe, podobno spryskanie ciała nalewką z krwawnika odstrasza komary i kleszcze skuteczniej, niż znany preparat DEET.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

cząber
korzeń imbiru

Podobne porady

Komentarze (8)

* Pola wymagane

01A
16.05.2016
Jak można nazywać rośliny lecznicze chwastami? Trochę szacunku proszę. My odejdziemy a one zostaną i były tu przed nami!
Zielarz
07.07.2015
Tylko przy dziurawcu trzeba pamiętać, że nie wolno się opalać.
Zielarz
07.07.2015
zdziwiony
07.07.2015
1 kropla = 1 ml??! Przy innej nalewce 1 ml = 25 kropli !!! Niektóre inne informacje - tej samej wartości.Nie znaczy to, że zioła (chwasty) nie leczą, były okresy w moim życiu, w których hodowałem różne zioła na ogródku i korzystałem z nich.
skl
07.07.2015
Dziurawiec to chwast....no ciekawe bardzo....
żanin
07.07.2015
Ciekawe czy w "8 chwastów, które leczą" jest trochę prawdy? Często pojawiają się rewelacje o treściach sprzecznych.
Gościówa
07.07.2015
Krwawienia z kosa??? No chyba od kosy jak już!!! ;)
ywon1
07.07.2015
"krwawienie z kosa " a co to jest kos?