naleśniki waniliowe z brzoskwiniami

Jak zrobić naleśniki waniliowe z brzoskwiniami i bitą śmietaną?
Becia19 - specjalista Tipy.pl

Naleśniki mogą mieć wiele różnych wcieleń, wszystko zależy od tego w jakie dodatki postanowimy je ubrać. Podstawą jest jednak zawsze dobre, delikatne ciasto. Dlatego tak bardzo lubię ten przepis. Nuta wanilii sprawia, że naleśniki zrobione na jego podstawie smakują naprawdę wyjątkowo. A dodatek brzoskwiń i bitej śmietany czyni całość bardzo wykwintnym deserem. Lub śniadaniem. Albo obiadem. A może kolacją? Wybór zależy od ciebie.
P

1 ¼ szklanki mleka, 1 szklanka mąki, 2 duże jajka, 3 łyżki roztopionego masła, szczypta soli, nasiona z 1 laski wanilii rozgniecione na pastę z 1 łyżeczką cukru, 360g kremowego sera białego, 1 szklanka śmietany kremówki, ½ szklanki cukru pudru + odrobina do posypania, ¾ łyżeczki ekstraktu waniliowego, 5 średniej wielkości brzoskwiń pokrojonych na plasterki, 3 ½ łyżeczki soku z cytryny, 3 ½ łyżeczki cukru

1
Za pomocą miksera zmieszaj mleko, mąkę, jajka, masło, pastę z wanilii i sól. Wystarczy 10 sekund. Ciasto przelej do szczelnego pojemnika i włóż do lodówki na godzinę.
2
W międzyczasie zajmij się przygotowaniem nadzienia. Najpierw część kremowa. Śmietanę kremówkę ubij na sztywno mikserem ustawionym na wysokie obroty. W osobnej misce utrzyj ser na gładką, puszystą masę. Użyj do tego miksera ustawionego na średnie obroty. Po około 3 minutach dodaj do sera cukier puder i ekstrakt waniliowy. Wymieszaj. Delikatnie wmieszaj do sera bitą śmietanę. Tym razem posłuż się szpatułką. Gotową masę owiń folią śniadaniową i włóż do lodówki do czasu, aż będzie potrzebna.
3
Teraz czas na brzoskwiniową część nadzienia. Pokrojone w plasterki brzoskwinie umieść w miseczce. Polej je sokiem z cytryny i posyp cukrem. Delikatnie wymieszaj całość, by wszystkie kawałeczki brzoskwiń były równomiernie pokryte.
4
I gwóźdź programu – smażenie naleśników. Żeby wszystko wyszło jak należy najpierw dobrze rozgrzej patelnię (najlepiej o średnicy około 20cm, koniecznie z nieprzywierającą powłoką). W tym celu umieść ją na średnim ogniu, a gdy będzie już gorąca lekko posmaruj jej powierzchnię masłem lub słoniną.
5
Wlej na patelnię około 3 łyżki stołowe ciasta i natychmiast zacznij obracać nią w poziomie, rozprowadzając ciasto równomiernie na całej jej powierzchni. Smaż naleśniki około 25-40 sekund na jedną stronę, do czasu aż krawędzie zaczną sprawiać wrażenie suchych, a ciasto „stężeje”. Wówczas przewróć naleśnik na druga stronę i smaż jeszcze przez 10-20 sekund.
6
Przed usmażeniem każdego kolejnego naleśnika zawsze pamiętaj o natłuszczeniu patelni. W razie potrzeby skręć również ogień na mniejszy.
7
naleśniki waniliowe z brzoskwiniami
Gotowe naleśniki nafaszeruj brzoskwiniowym nadzieniem i zawiń. Z wierzchu udekoruj je serem z bitą śmietaną i posyp cukrem pudrem.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane