dobry sos do pizzy

Jak zrobić dobry sos do pizzy?
JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl

Chyba nie ma takiej osoby, która oparłaby się pysznej pachnącej pizzy z dodatkiem parmezanu i bazylii. Trudno zaprzestać na jednym kawałku, kiedy kruche ciasto tworzy zgrany duet ze świeżymi dodatkami. Ale czym jest idealna pizza bez idealnego sosu? Dobry sos do pizzy wcale nie musi stanowić wyzwania. Poniżej przedstawiam wam niebanalny przepis na sos do pizzy, który dzięki idealnie wyważonym składnikom obudzi w was nowe emocje.
P

* 1 duża cebula
* 2 ząbki wyciśniętego czosnku
* 1 łyżka oliwy z oliwek
* 400 g pomidorów
* 4 łyżki przecieru pomidorowego
* 1/2 łyżeczki cukru
* 1 łyżeczka suszonego oregano
* 1 liść laurowy
* sól i pieprz do smaku

1
Posiekaj drobno cebulę a czosnek wyciśnij.
2
Posiekaną cebulę i czosnek podsmażaj na oleju, na małym ogniu przez 5 min aż zrobią się miękkie. Jeśli lubisz sos pikantny dodaj teraz drobno posiekaną papryczkę chili lub chili w proszku. Możesz dodać również kminek i kolendrę.
3
Pomidory drobno posiekaj i dodaj je na patelnię razem z przecierem pomidorowym, cukrem, oregano i liściem laurowym. Pomieszaj.
4
Całość doprowadź do wrzenia i gotuj na na wolnym ogniu co pewien czas mieszając przez 20 minut aż sos będzie wystarczająco gęsty.
5
Wyciągnij liść laurowy i odstaw na bok do wystygnięcia (przed użyciem powinien być chłodny).

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane