biszkopt z truskawkami i bitą śmietaną

Jak zrobić biszkopt z truskawkami i śmietaną?
klfoodblogklfoodblog - specjalista Tipy.pl

Deser lekki i owocowy – idealny na lato. Przepis na biszkopt ma długą historię, my stosujemy go już ponad 20 lat i jak do tej pory nigdy nas nie zawiódł. A oto kilka sprawdzonych trików. Jajka ubijamy na parze, co gwarantuje puszystą masę. Większość mąki zastępujemy mąką ziemniaczaną, czemu nasz biszkopt zawdzięcza niebywałą lekkość. Wszystkie składniki na koniec lekko mieszamy drewnianą kopyścią, co sprawia, że masa nie opadnie. Z zamieszczonego przepisu możesz osobno upiec dwa biszkopty (taką strategię przyjęliśmy my) lub jeden, który później przekroisz na pół. W tym drugim przypadku tortownica powinna mieć minimum 26 cm średnicy, a biszkopt należy piec około 45-50 minut.
P

na biszkopt: 6 jaj, 1 szklanka cukru, 1 ½ szklanki mąki ziemniaczanej, ½ szklanki mąki pszennej, 2 ½ łyżeczki proszku do pieczenia, szczypta soli, do nasączenia ciasta: 3 łyżki cukru, sok świeżo wyciśnięty z jednej cytryny, 1 szklanka wody, masa: 12-15 truskawek, 500 ml śmietany kremówki + cukier puder do dekoracji

1
Jajka wbijamy do miski, dodajemy cukier i ubijamy całość nad garnkiem z wrzącą wodą.
Co chwila zdejmujemy miskę znad pary, żeby podgrzewała się tylko w nieznacznym stopniu. Ubite jajka powinny mieć konsystencję gęstej śmietany.
2
Mąkę ziemniaczaną mieszamy z mąką pszenną i proszkiem do pieczenia. Stopniowo wsypujemy ją do masy śmietanowej delikatnie mieszajmy całość kopyścią, żeby wszystkie składniki dobrze się połączyły.
3
biszkopt z truskawkami
Ciasto wlewamy do dwóch tortownic o średnicy 20 cm, wyłożonych papierem pergaminowym i natłuszczonych. Wkładamy je do nagrzanego do 180°C piekarnika i pieczemy przez około 20-25 minut. Dla pewności sprawdźmy, czy ciasto jest już gotowe wbijając w nie wykałaczkę. Jeśli po wyjęciu będzie sucha, oznacza to, że biszkopty są upieczone. Pozostawiamy je do ostygnięcia.
4
Mieszamy wodę z sokiem z cytryny i cukrem. Na paterze kładziemy jeden biszkopt i namaczamy połową sporządzonej przed chwilą mikstury.
5
Śmietanę kremówkę ubijamy na sztywno. Dodajemy pokrojone na kawałki truskawki i delikatnie mieszamy całość szpatułką.
6
Nakładamy masę śmietanową na biszkopt i wyrównujemy jej powierzchnię. Całość przykrywamy drugim biszkoptem, który następnie namaczamy resztą wody z cytryną.
7
biszkopt z bitą śmietaną i truskawkami
Przed podaniem dekorujemy biszkopt cukrem pudrem i owocami.
8
Ten i inne przepisy znajdziesz na naszym blogu klfoodblog.com.

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

Gwen
09.05.2014
wygada genialnie... wydaje się być bardzo lekki - jak chmurka, na pewno wypróbuje :)