Petra w Jordanii

8 atrakcji turystycznych w Jordanii·

Kaja_14614 - specjalista Tipy.pl
Petra w Jordanii
1 z 9
Jordania jest przepięknym krajem, który koniecznie trzeba zwiedzić. Niestety kraj ten jest niedoceniany turystycznie ze względu na niestabilną sytuację polityczną w rejonie w którym się znajduje. Jordania urzeka wspaniałymi widokami, zabytkami oraz fascynującą historią i kulturą.
1
Morze Martwe
Morze Martwe

Morze Martwe jest absolutnym cudem natury i jedną z atrakcji Jordanii, którą trzeba zobaczyć. Najniżej położony punkt dna znajduje się aż 794 metrów poniżej poziomu Morza Śródziemnego zaś lustro wody 420 m i jest ono najniżej położonym punktem na powierzchni ziemi. Poza tym, Morze Martwe jest najbardziej słonym zbiornikiem wodnym na świecie – jego zasolenie jest 8,6 razy większe niż Oceanu Atlantyckiego. Poprzez dużą ilość soli woda jest tak gęsta, że wypiera niemal wszystkie przedmioty na wierzch. Nie jest możliwe tutaj nurkowanie a pływanie wpław jest dziecinnie proste. Nie potrzeba dmuchanych materacy , aby położyć się na wodzie i wygodnie poczytać gazetę. Poza tym moczenie się w Morzu Martwym poprawia kondycję skóry, nawilża i odżywia.
2
Petra
Skarbiec Faraona w Petrze

Al Khazneh to wykuta w skale budowla z I lub II wieku n.e. zwana przez Beduinów Skarbcem Faraona. Jest ona najbardziej rozpoznawalną budowlą starożytnego miasta Petra oraz całej współczesnej Jordanii. Skarbiec Faraona robi wielkie wrażenie i łatwo zrozumieć, dlaczego Petra została uznana za jeden z siedmiu nowych cudów świata.
3
Rezerwat biosfery Wadi Dana
Rezerwat biosfery Wadi Dana

Rezerwat ten zajmuje 320 km 2 i znajdują się w nim wszystkie 4 strefy biogeograficzne występujące w całej Jordanii. Znajdziemy tu pustynie, klify, ruiny starożytnego miasta Feinan i dzikie zwierzęta. Wśród zwierząt można spotkać tu również gatunki zagrożone w tym koty piaskowe, wilki syryjskie, pustułeczki i biczogony. Warto zatrzymać tu się kilka dni (można nocować na kempingu) i przejść się szlakami turystycznymi.
4
Pustynia Wadi Rum
Czerwona pustynia Wadi Rum

Planując podróż do Jordanii należy umieścić na swojej liście miejsc do zwiedzenia pustynię Wadi Rum, gdyż jest to jedna z największych atrakcji w całym kraju i jedna z najpiękniejszych pustyń na całym świecie. Były tutaj kręcone sceny do filmu Lawrence z Arabii, opartego na autobiograficznej powieści T. E. Lawrence'a pt. Siedem filarów mądrości. Pustynię najlepiej jest zwiedzać jeapem.
5
Zamek krzyżowców w Keraku
Zamek krzyżowców w Keraku

Zamek w Keraku jest czymś więcej niż tylko atrakcją turystyczną – jest on prawdziwą perełką i skarbem historycznym. Jego budowa rozpoczęła się w 1140 roku na rozkaz Payena le Bouteiller będącego lennikiem Królestwa Jerozolimskiego.
6
Dżarasz
Miasto rzymskie Dżarasz (dawniej Geraza)

Jest to jedno z najlepiej zachowanych miast rzymskich z okresu starożytności na świecie założone przez Aleksandra Wielkiego. Przyciąga rocznie ponad 182 tysiące turystów co czyni je drugą po Petrze najbardziej popularną atrakcją Jordanii. Część starożytnego miasta została zniszczona przez trzęsienia ziemi oraz przez stacjonujące tu różne wojska, jednak do tej pory można zobaczyć pięknie zachowane dwa teatry rzymskie, łaźnie, hipodrom, świątynie Artemidy i Zeusa, Owalne Forum, łuk triumfalny, uliczki i mury miejskie.
7
Rafy koralowe w Akabie
Rafy koralowe w Akabie

Zlokalizowany na północnym wybrzeżu Morza Czerwonego piękny kurort Akaba jest bez wątpienia najpopularniejszym miejscem wypoczynkowym w Jordanii. Główną atrakcją miasta jest Morze Czerwone, które roi się od kolorowych ryb morskich, krabów, homarów, żółwi i delfinów. Akaba jest jednym z najbardziej znanych miejsc nurkowych na całym świecie. Jeśli nie możesz nurkować lub snurkować, to warto udać na rejs statkiem ze szklanym dnem.
8
Mozaika w Madabie
Mozaika w Madabie

Madaba zwana jest również Miastem Mozaik i jak sama nazwa wskazuje jest pełne zapierających dech, misternych mozaik z kamienia z których część pochodzi aż z 5 wieku. Najpiękniejsza jednak z nich wszystkich jest mozaika złożona pierwotnie z 2 milionów elementów, przedstawiająca mapę części Jerozolimy i Ziemi Świętej znajdująca się na posadzce greckiej bazyliki prawosławnej św. Jerzego. Obecne wymiary mapy to 16 metrów długości 5 metrów szerokości. Warto przejść się po mieście aby zobaczyć wiele innych, dobrze zachowanych mozaik.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane