taniec

Przyjemne i skuteczne ćwiczenia przez taniec·

JoginkaJoginka - specjalista Tipy.pl
taniec
1 z 9
Szukasz przyjemnego sposobu na spalenie zbędnych kalorii? Postaw na taniec. Obroty, podskoki, kręcenie biodrami – wszystko to może w ekspresowy sposób wyszczuplić twoją figurę. To najbardziej przyjemny trening kardio jaki możesz sobie wymarzyć. A dzięki poniższemu zestawowi ćwiczeń będziesz w stanie spalić nawet 600 kcal w trakcie jednego treningu! I to od czubka głowy, aż po palce. Zaczynamy?
1
ćwiczenia przez taniec - krok 1
Ćwiczenie 1 (elementy rumby)

Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość bioder. Ręce rozłóż na boki. Zatocz lewym biodrem ruch do przodu i na lewo (A), a następnie przemieść prawe biodro po analogicznym łuku do przodu i na prawo (B). Zataczając biodrami tak skonstruowane „ósemki” wykonuj to ćwiczenie przez 5 minut.
2
ćwiczenia przez taniec - krok 2
Ćwiczenie 2 (elementy jive'a)

Stań w rozkroku, stopy rozstawione na szerokość ramion. Dłonie oprzyj na biodrach i poskocz na lewą stopę, a prawą stopą robiąc wykop do przodu (A), na bok (B) i do tyłu. Zrób to samo na drugą nogę. Będzie to jedno powtórzenie. Wykonaj ich 15-20.
Podczas robienia tego ćwiczenia pozwól, żeby twój tułów obracał się w naturalnym dla niego kierunku.
3
ćwiczenia przez taniec - krok 3
Ćwiczenie 3 (quickstep)

Stań ze złączonymi stopami, ręce w pozycji jak do tańca towarzyskiego (lewa ręka uniesiona poziomo, tak jakby spoczywała na ramieniu partnera, prawa zgięta i uniesiona do góry, tak jakby twoja dłoń stykała się z dłonią partnera). Podskocz stając w rozkroku jak na zdjęciu (A), a następnie ponownie podskakując przybliż stopy z powrotem, prawą robiąc wykop do przodu (B). Powtórz całość tym razem przy złączaniu nóg robiąc wykop do tyłu lewą stopą. Wykonaj 15-20 powtórzeń.
Podczas wykonywania tego ćwiczenia postaraj się utrzymać ramiona i tułów w tej samej pozycji.
4
ćwiczenia przez taniec - krok 4
Ćwiczenie 4 (elementy jive'a)

Stań w rozkroku na szerokość ramion i dla równowagi połóż dłonie na oparciu krzesła. Unieś się do góry ciężar ciała opierając na przedstopiu. Utrzymując biodra i tułów nieruchomo obróć prawą piętę na zewnątrz w prawo (A) i z powrotem do środka, a następnie przekręć lewą piętę na lewo (B) i z powrotem. Będzie to 1 powtórzenie. Cały czas opierając się o krzesło wykonuj to ćwiczenie w szybkim tempie robiąc 15-20 powtórzeń. Pamiętaj, by poruszać wyłącznie kolanami i piętami. Powinnaś czuć jak mięśnie wewnętrznej strony ud napinają się podczas obracania nogi.
5
ćwiczenia przez taniec - krok 5
Ćwiczenie 5 (elementy salsy)

Stań ze stopami rozstawionymi na szerokość ramion. Na zmianę prostując lewą i prawą rękę, przemieść się w lewo umieszczając prawą stopę przed lewą (A), następnie lewą stopę umieszczając za prawą, robiąc lewą stopą wykrok na zewnątrz, a następnie krzyżując prawą stopę za lewą. Powtórz to samo przemieszczając się w prawo i krzyżując nogi w taki sposób, by lewa stopa znalazła się najpierw z przodu (B), a następnie z tyłu prawej stopy. Podczas wykonywania ćwiczenia obracaj się w taki sposób, żeby palce i biodra wskazywały kierunek, w którym wykonujesz ruch. Wykonaj 15-20 powtórzeń w każdym kierunku. Podczas całego ćwiczenia tułów powinien pozostać nieruchomo.
6
ćwiczenia przez taniec - krok 6
Ćwiczenie 6 (elementy samby)

Stań w rozkroku na szerokość ramion, ciężar ciała przerzuć na lewą nogę. Stań prawą nogą przed lewą tak, żeby obie znalazły się blisko siebie, jednocześnie zginając kolana (A). Wyprostuj kolana (V) przesuwając lewą stopę lekko w lewo. Analogicznie postępuj krzyżując prawą nogę z lewą. Podczas całego ćwiczenia balansuj w górę i w dół. Zrób 15-20 powtórzeń i wykonaj to samo ćwiczenie na drugą stronę. Ruch powinien wychodzić z mięśni brzucha, napinaj je więc i rozluźniaj balansując w górę i w dół.
7
ćwiczenia przez taniec - krok 7
Ćwiczenie 7 (elementy paso doble)

(A) Stań w rozkroku na szerokość ramion, ręce uniesione nad głową tworząc owalny kształt, palce stykają się. (B) Prawą stopą zrób krok do przodu i w lewo, w tym samum czasie opuszczając prawe ramię po łuku w stronę lewego biodra. Zrób krok w tył i powróć rękoma do pozycji początkowej. To samo zrób na drugą stronę. Będzie to jedno powtórzenie. Wykonaj ich 15-20. Łuki wykonywane rękoma podczas całego ćwiczenia powinny być jak najpełniejsze, zbliżone do półokręgów.
8
ćwiczenia przez taniec - krok 8
Ćwiczenie 8 (elementy cha-chy)

(A) Stań w rozkroku, stopy rozstawione na szerokość ramion, ręce wyprostowane i umieszczone po bokach, ciężar ciała przerzuć na lewą nogę. (B) Nie podnosząc lewej stopy bardzo szybko prawą stopę z lewą (umieszczając ją z przodu) obracając całe ciało tak by spojrzeć w lewo. Natychmiast wróć prawą stopą umieszczając ją za lewą, ponownie obracając całe ciało, tym razem żeby spojrzeć w prawo. Zrób 15-20 powtórzeń, a następnie zmień nogi i wykonaj całe ćwiczenie jeszcze raz. Podczas wykonywania tego ćwiczenia całkowicie rozkładaj ręce, tak, żeby czuć napinające się mięśnie. Kroki, które robisz powinny być małe.
Strona 1 z 9

Powiązane porady

Obwód w biodrach
Pompki
tętno spoczynkowe

Podobne porady

Komentarze (1)

* Pola wymagane

kasikk
05.07.2015
To jest to, potwierdzam skuteczność w 100%, w zasadzie każda aktywność pomaga schudnąć ale najskuteczniej taka którą lubimy. Przy wspomaganiu acetomale szybko osiągniemy idealną figurę i wagę.