obrazek

Jak wypromować bloga?
tutorialowotutorialowo - specjalista Tipy.pl

Opcji na wypromowanie swojego bloga jest naprawdę sporo - poniżej przedstawię kilka sprawdzonych rad które pomogą Ci w promocji i nie wymagają żadnego nakładu finansowego. Pamiętaj że z powodu wysokiej konkurencji wśród bloggerów, wypromowanie strony to spora sztuka. Jednak stosując się do kilku podstawowych zasad możemy już na początku naszej przygody z pisaniem zwiększyć ruch na stronie.
P

Przede wszystkim musisz mieć już własną stronę/bloga. Do tego przyda się odrobina pomysłowości i cierpliwości oraz dostęp do internetu.

1
Rozpoczynając przygodę z blogowaniem zastanów się nad tym tematyką bloga, grupą docelową oraz własnymi zainteresowaniami. Możesz pisać o swoich pasjach, obserwacji rzeczywistości, wyrażać swoje zdanie. Pamiętaj że blog to twoje miejsce w sieci. Pamiętaj też aby wybrać dobrą platformę na której będziesz umieszczał treści. Ze swojego doświadczenia mogę polecić:
- Blogger
- Wordpress
- uCoz.pl
2
Najważniejsze to pisanie własnych, oryginalnych tekstów. Google nie lubi kopiowanych i lekko zmienianych treści. Tylko dobrze napisane i wartościowe treści są najcenniejsze i najszybciej indeksowane przez wyszukiwarkę.
3
Dodaj swoją nowo stworzoną stronę do wyszukiwarki Google poprzez adres:
https://www.google.com/webmasters/tools/submit-url
4
Dołącz swojego bloga do darmowych katalogów blogów. W ten sposób zwiększysz ilość odnośników do twojej strony i zwiększysz ruch na stronie
5
W początkowym okresie prowadzenia bloga roześlij adres swoim znajomym, osobom z twojej klasy i szkoły, przyjaciołom i rodzinie. Na pewno zechcą odwiedzić twoją stronę i przeczytać o czym piszesz. Ich uwagi mogą być również cenne pod kątem tego o czym możesz pisać i co możesz poprawić.
6
Zawsze odpowiadaj na maile czytelników oraz komentarze pod wpisami, kasuj spam oraz negatywne komentarze (przekleństwa, nic nie wnoszące do dyskusji wpisy itp). Reaguj na wszelkie przejawy negatywnych zachowań od razu! Dzięki temu sprawiasz wrażenie profesjonalisty i dajesz odczuć czytelnikom, że dbasz o swoją stronę w sieci.
7
Udzielając się w internetowych dyskusjach podpisuj się adresem twojego bloga.
Możesz dołączać sygnaturkę przy swoich wypowiedziach na różnych forach tematycznych (najlepiej spokrewnionych z tematyką twojego blogu). To samo tyczy wypowiedzi na innych blogach. Odpisuj rzeczowo, zgodnie z tematem i dołączaj do wypowiedzi adres twojego bloga. Nie spamuj komentarzy tekstami w stylu: "Fajny blog - zapraszam do siebie" itp. Takie wpisy w pierwszej kolejności lądują w koszu na śmieci.
8
Grafika twojej strony. Odpowiedni dobór kolorów, animacji, zdjęć i oprawy graficznej ma duże znaczenie. Ludzie wchodzący na twoją stronę w pierwszej kolejności oceniają szablon, potem dopiero czytają teksty. Stąd też szablon musi być tak dobrany, aby pasował do tematyki bloga i nie zasłaniał właściwej treści.
9
Sieci społecznościowe. Załóż profile na takich stronach jak:
-Facebook (fanpage)
-Google+
-Nasza-Klasa
-Twitter
-Blip (polski klon Twitter'a)
-Instagram
-Ask.fm
a następnie postuj na tych stronach informacje o nowym wpisie, o rzeczach związanych z blogiem, informuj o nowościach i zmianach. Społecznościówki to potężne źródło ruchu na twojego bloga - nie zaniedbuj tego kroku!
10
Pomyśl o nagrywaniu vloga (videobloga) albo podcastu (czyli audio) i umieszczania ich w sieci jako rozszerzenia twojej głównej działalności. Skorzystaj z takich darmowych stron do umieszczania treści multimedialnych jak:
- YouTube (video)
- Vimeo (video)
- Dailymotion (video)
- podomatic.com (podcast)
- iTunes (podcast)
Pamiętaj żeby linkować na każdej ze stron do adresu twojego bloga.
11
Pamiętaj też o ortografii! Przed publikacją sprawdź dobrze tekst za pomocą narzędzi sprawdzania pisowni w przeglądarce lub skorzystaj z pakietu biurowego (np. Office). Nie ma niczego gorszego, niż tekst najeżony błędami ortograficznymi.
12
Miej szacunek dla swoich czytelników. W sieci są dostępne tysiące blogów. Nie wolno ci ich zawieść. Zatrzymaj się na chwilę przed wysłaniem tekstu do publikacji. Nie zawracaj im głowy głupotami, nie pisz o błahostkach. Miej własne zdanie i pogląd na dany temat i śmiało się go trzymaj. Podpatrz na największych polskich i zagranicznych blogerów. Czasem piszą śmiesznie, czasem kontrowersyjnie, ale przede wszystkim są wyraziści i mają swoje zdanie na dany temat. Czytelnicy to lubią. Mimo że nie dotrzesz do wszystkich (nie jest możliwe napisanie tekstu dla każdego) - zbierzesz grupę swoich fanów którzy będą Cię regularnie czytać i wspierać.
13
Pisz regularnie. Wyznacz sobie limit tekstów do publikacji na tydzień i trzymaj się tej zasady. Nie ma niczego gorszego niż kilkutygodniowe przerwy w pisaniu - potencjalni czytelnicy przestaną odwiedzać twoją stronę.
?

Wskazówki
Nie poddawaj się - praca nad blogiem wymaga czasu i cierpliwości. Z czasem zobaczysz pierwsze efekty swojej pracy.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (0)

* Pola wymagane