grzyby w occie

Jak zrobić grzyby w occie?

JedzenieJedzenie - specjalista Tipy.pl
Rozpoczyna się sezon na grzyby. Zapewne nie każdy potrafi rozpoznać w lesie jadalne gatunki, ale z pewnością każdy potrafi docenić ich wspaniały smak. Grzyby można przygotować na wiele sposobów, ale moim zdaniem najlepsze są grzyby marynowane w occie. Są proste w wykonaniu i stanowią doskonały dodatek do mięs lub też jako przystawka do innych dań. Poniżej znajdziesz wskazówki, krok po kroku marynować grzyby.
P

* Młode grzyby
* Woda
* 7 dag cukru
* Szklanka octu 10%
* Czarny pieprz, ziele angielskie liść laurowy
* Sól

1
Grzybki, które chcesz zamarynować powinny być dokładnie umyte pod bieżącą wodą i oczyszczone. Nie należy używać produktów nadgnitych i robaczywych. Starannie je przebierz.
2
Przygotuj słoiki. Umyj je dokładnie pod bieżącą wodą i sparz wrzątkiem. Tak samo postępuj z pokrywkami. Zwracaj uwagę na brzegi słoika, nie powinny być potłuczone, a nakrętki powyginane. Przetwory mogą wówczas się szybciej psuć.
3
W dużym garnku zagotuj wodę i posól ją. Na 1 kg grzybów wystarczy dodać 3 dag soli. Na wrzątek wrzuć grzyby i doprowadź ponownie do wrzenia.
4
Gotuj grzybki powoli na małym ogniu ok. 15 minut. Łyżką cedzakową zdejmij szumowiny. Odcedź je, przesyp na durszlak i i przelej gorącą wodą. Napełnij grzybkami słoiki do 3/4 wysokości. Do każdego słoiczka włóż liść laurowy, po 1 ziarenku ziela angielskiego i 2 ziarenka pieprzu.
5
Przygotuj marynatę. Zagotuj litr wody, wlej ocet, wsyp 5 dag soli, cukier i dodaj 2 liście laurowe, kilka ziaren pieprzu i ziela angielskiego. Gotuj całość 5 minut na małym ogniu i odcedź. Gorąca zalewą zalej grzyby w słoikach. Dobrze zakręć i odwróć do góry dnem.

Powiązane porady

dżem pomarańczowy
grzyby
musztarda domowej roboty

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

Oskar
20.10.2017
Tak,polecam ten przepis.Co rok w ten sposób marynuję grzyby.Dodam,że umyte słoiki wyparzam w duchówce a wieczka przez kilka minut gotuję w wodzie.Dodam jeszcze,że jeśli zdarzy się że zakrętka od słoika nie jest pierwszej nowości lecz nie powyginany,to na słoiczek daję folię z woreczka śniadaniowego.
niebede
15.10.2012
ja zawsze dodaję trochę więcej octu Grzyy mają to do siebie iż chłoną jak gąbka a jedna szk to zdecydowanie zbyt mało Wiadomo każdy ma inne gusta smakowe ;]
Grzybmen
16.09.2010
Grzyby piersza klasa.Łu nas na wsi robiom hita