tampon bez aplikatora

Jak używać tamponów bez aplikatora?

Gabriella - specjalista Tipy.pl
Obecnie podczas miesiączki kobiety używają zarówno podpasek jak i tamponów. jeśli nie używałaś jeszcze tamponów i nie jesteś pewna czy poradzisz sobie z umieszczeniem go odpowiednio w pochwie zapoznaj się z poniższymi wskazówkami.
1
Wybierz tampon. Na początek kup najmniejszy rozmiar czyli mini. Te bez aplikatora powinny być łatwiejsze - mniej „straszne” w użyciu dla początkującej kobiety.
2
Każda kobieta posiada 3 otwory między nogami. Pierwszy to cewka moczowa przez którą sika, drugi to pochwa – przez którą wypływa krew menstruacyjna i trzeci to odbyt. Tampon wkładasz do tej drugiej. Musisz przybrać wygodną pozycję, taką aby mięśnie pochwy były rozluźnione. Najczęściej stosowaną jest pozycja leżąca, kuczna lub z jedną noga opartą na toalecie. Wybierz najwygodniejszą dla siebie.
3
używanie tamponów
Umyj ręce i osusz. Wyjmij tampon z opakowania rozwiń sznureczek, trzymaj go pomiędzy kciukiem i palcem wskazującym. Drugą ręka rozchyl wargi pochwy i umieść tampon w wejściu do pochwy, popychając go środkowym palcem do wewnątrz w kierunku kości ogonowej czyli nie bezpośrednio pionowo w górę ale ku tyłowi. Nie musi to być jeden płynny ruch, wsuwaj go w takim tempie aby nie sprawiało ci to bólu, delikatnie manewruj nim.
4
zakładanie tamponów
Tampon umieszcza się wewnątrz na długość palca środkowego. Nie powinnaś odczuwać dyskomfortu mając tampon w pochwie, w ogóle nie powinnaś go czuć. Jeśli go odczuwasz, spróbuj popchnąć tampon głębiej.
5
Tampon należy zakładać jedynie gdy masz miesiączkę. Im obfitsze krwawienie tym łatwiej ci będzie go umieścić w odpowiednim miejscu. Jeżeli zakładasz tampon w dzień niezbyt obfitego krwawienia, czujesz pieczenie i masz kłopot z włożeniem go do wewnątrz, użyj żelu do nawilżania pochwy.
6
Jeśli nie uda ci się za pierwszym razem nie poddawaj się tylko próbuj kolejnego dnia.
7
Tampon usuwasz pociągając za sznurek ku dołowi i lekko do tyłu. Nie ciągnij na siłę tylko z wyczuciem.
8

Przeczytaj również jak założyć tampon z aplikatorem.

?

Wskazówki
* Nie musisz martwić się o to, że sznurek się zerwie, w najgorszym przypadku pochwa jest w stanie go wypchnąć, poprzez skurcze mięśni.

Strona 1 z 2

Powiązane porady

piękna kobieta
sposoby na oparzenia słoneczne
zajady

Podobne porady

Komentarze (12)

* Pola wymagane

kooo
07.05.2012
czesc dziewczyny..
Nie wiem jak to okreslic probowalam wyszukac jakich kolwiek informacji o tym ,ale nic nie moge znalezc mam nadzieje ,ze mi pomozecie.
przy okresie uzywam tampona.. Gdy wkladam go w pochwe, to jest taka wieksza jakby gula ?
nie wiem co to dlatego tutaj pisze..
dowiedzialam sie tyle ,ze kazda kobieta to ma ,ale z instrukcji tampona napisane jest by wkladac go w strone kosci ogonowej.. Ja nie moge ,bo to cos mi przeszkadza. Co o tym myslicie ?
hxxxxx
17.03.2012
Jak mialam bardzo obfity bialą wydzieline a nie mialam ani razu okresu i wlozylam tampon bez problemu czy mozna w takich sytuacjach stosowac tampon
mała
15.09.2011
beti, pożycz męża:)
beti
03.08.2011
mi tampona zakłada mąż, bo sama sobie nie dawałam rady, nie chcciał mi wejśc! mój mąż robi to bezboleśnie i bardzo delikatnie, polecam!!! ;-)
losiek996
14.07.2011
mnie za pierwszym razem bolało i nie dałam rady go "wsadzić" ale , że nie miałam podpasek , powiedziałam sobie - zrobie to .
spróbowałam znowu i się udało , nic nie bolało,
od tamtej pory kocham tampony
pierwszy raz jest najgorszy , nie można się zrażać !
kotek
25.06.2011
dzis pierwszy raz chcialam uzyc tamponu, bo bylam na basenie, tylko do 1/3 udalo mi sie go wlozyc:(, moja mama mowila mi ze mam sie rozluznic, ale ja nadal nie moglam go wcisnac, co mam zrobic? Próbowac az mi wyjdzie?
Bibi052
19.06.2011
Tampony są super i je polecam ;D

ola( 12l)
Kamyczek
06.11.2010
Ja juz uzywam tamponów.Raz nie chciał mi wyjsc i musiałam jechać do learza i on musiał mi wyciągać bo za daleko wsadziłam to było okropne. Jesze to był facet i drugi też tam stał bo miał praktyke czy co takiego.
busia^^
13.10.2010
Ja jeszcze nie miałam miesiaczki i boje sie jej troche... nie wiem ja kie podpaski wybrać i wgl...doradzcie mi coś prosze !
patka
22.07.2010
moja mama właśnie dziś kupiła i tampony bo jutro jade na basen i konieczne chcę sie wykapać ale boje sie ze cos mi nie wyjdzie i tampon mi przecieknie lub cos sie stanie i będe miała jakies problemy ;(