zakładanie tamponów z aplikatorem

Jak założyć tampon z aplikatorem?

Gabriella - specjalista Tipy.pl
Zakładanie tamponu z aplikatorem jest niemal takie same jak tych bez. Ważne jest, aby nie wepchnąć zbyt głęboko aplikatora. Moim zdaniem tampony z aplikaturami są bardziej higieniczne i łatwiejsze w "obsłudze" w mniej komfortowych warunkach. Poniżej dowiesz się jak używać tamponów z aplikatorem.
1
Umyj ręce, rozerwij opakowanie z tamponem.
2
używanie tamponów z aplikatorem
Zanim przystąpisz do włożenia tamponu do pochwy zapoznaj się z zasadą działania aplikatora. Jest on zbudowany z dwóch tekturowych rurek o różnej średnicy. W tej większej znajduje się tampon.
3
Działa on na zasadzie strzykawki, czyli mniejszy wciskasz do wewnątrz. W taki sposób tampon zostaje przesunięty do pochwy. Aplikator jest bardzo gładki, śliski więc łatwo umieścić go w pochwie, bez dodatkowego nawilżenia.
4
Złap za aplikator kciukiem i palcem wskazującym jednej ręki, drugą rozchyl wargi pochwy, umieść tampon przy wejściu do pochwy i delikatnie włóż do środka.
5
Wkładasz tylko tą większą rurkę tak aby jej końcówkę przytrzymać i drugą ręką wciskasz mniejszą rurkę manewrując ku tyłowi.
6
Jak już cała mniejsza rurka schowa się w większej oznacza to, że tampon został wprowadzony i obie rurki należy wyjąć.
7
Nie powinnaś czuć dyskomfortu. Jeżeli odczuwasz, powinnaś popchnąć tampon za pomocą aplikatora głębiej. Jeśli już wyjęłaś aplikator spróbuj popchnąć tampon głębiej palcem.
8
Pusty aplikator zawiń w papier toaletowy, lub w opakowanie w którym był wcześniej i wyrzuć do śmieci. Nigdy nie wyrzucaj do toalety.
9
Tampon usuwasz poprzez pociągnięcie za sznurek w dół i do tyłu. Możesz wrzucić go do toalety i spłukać dużą ilością wody.
10
?

Wskazówki
* Jeśli masz kłopoty w włożeniem tamponu bo czujesz ból, spróbuj najpierw włożyć palec do pochwy i wyczuć, w którą stronę powinnaś manewrować tamponem. Potem spróbuj tego samego z aplikatorem.

Powiązane porady

podpaska
miesiączka
ból gardła

Podobne porady

Komentarze (3)

* Pola wymagane

BlackGirl
06.09.2017
Mam 11 lat ... Boję się pierwszej miesiączki ... Tak czy siak będę musiała powiedzieć mamie, a więc na pewno mi pomoże :)
majka
23.04.2011
jezu mam 11 lat i boję się założyć tamponu,kiedy pt€bowałam to straznie piekło.a jak prubowałam polcem zobaczy jak wkładać tampon to ani trochę nie bolało[moja koleżanka ma 9 lat i już zakłada tampony i uprawia sex]
wow
16.02.2011
mam12 lat i ciągle nosze podpachy ale w nich czuje sie niezbyt komfortowo chciałabym spróbować tamponów lecz się boje