jak szybko schudnąć?

Jak szybko schudnąć?
LaBambaLaBamba - specjalista Tipy.pl

Chcesz szybko schudnąć? Wybierasz się na wakacje i chcesz ładnie wyglądać w bikini a może zbliża się jakaś ważna impreza, na której chcesz wystąpić w nowej sukience? Istnieje wiele sposobów na zrzucenie kilku kilogramów, jednak zbyt szybkie zmniejszenie masy ciała, jak każda nagła zmiana w organizmie, może być niebezpieczne. Krótkie diety, tabletki na odchudzanie, głodzenie się - te wszystkie metody mogą powodować utratę mięśni oraz zaszkodzić twojemu sercu. Zatem, jakie jest najlepsze rozwiązanie? Nie oczekuj, że za jedną noc zdarzy się cud. Zamiast tego, wykonaj poniższe kroki, aby stracić nadmiar tkanki tłuszczowej szybko, zdrowo i w sposób zrównoważony.
1
Codziennie pij co najmniej 2 litry wody (8 szklanek).

Unikaj napojów gazowanych oraz słodzonych soków. Woda w najbardziej efektywny sposób pomaga w redukcji masy ciała.

2
Nie głodź się przez pół dnia, aby potem zjeść duży posiłek.

Również nie schudniesz jeśli przez kilka dni nic nie będziesz jeść po czym kolejnego dnia rzucisz się na jedzenie. Nie liczy się dzienna ilość kalorii jaką spożywasz tylko tygodniowa. Zamiast jeść 3 duże posiłki w ciągu dnia jedz ich 5 lub 6. Zdziwisz się, ale w ten sposób zjesz o wiele mniej niż wcześniej. Poza tym, organizm nie będzie odkładał jedzenia "na zapas" jeśli przyzwyczaisz go do częstych posiłków.

3
Wyrób sobie nawyk chodzenia.

Zamiast jeździć samochodem do pobliskiego sklepu rób sobie spacer. Chodzenie jest bardzo ważne dla osób wykonujących pracę siedzącą. Spacerowanie każdego dnia przez co najmniej 45 minut pomoże ci spalić kalorie.

4
Jedz na małych talerzach.

Badania dowodzą, że jedząc z małych talerzy szybciej jesteśmy syci przez co zjadamy mniej. Wymień wszystkie talerze na małe talerzyki i pożegnaj się z dodatkowymi kaloriami.

5
Jedz więcej "wodnistych" warzyw takich jak pomidory, ogórki, cukinia.

Mają one niewiele kalorii a bardzo zapychają żołądek. Zacznij jeść regularnie zupy (o ile w tej chwili niewiele ich jesz). Zupy są bardzo zdrowe a do tego nie tuczą i są sycące.

6
Unikaj "białej" żywności zawierającej duże ilości węglowodanów.

Produkty wysoko węglowodanowe (i równocześnie produkty o wysokim indeksie glikemicznym) takie jak biały cukier, biały ryż i biała mąka, powodują dalsze zwiększanie masy ciała. Poza tym po ich zjedzeniu często ma się ochotę na coś innego do jedzenia (tzw "smaki").

7
Jedz w domu.

Jedząc na mieście jesteśmy bardziej skłonni do jedzenia posiłków o większej zawartości tłuszczu i bardziej kalorycznych niż ma to miejsce w domu.

8
Jedz wolno.

Po każdym kęsie staraj się odkładać łyżkę lub widelec na talerz. Podczas jedzenia rozmawiaj ze swoją rodziną o swoim dniu. Uczucie sytości dociera do twojego mózgu dopiero 15 min po tym jak zaczniesz jeść.

9
Jedz tylko wówczas, gdy twój żołądek domaga się tego.

Zwykle jemy z nudy, nerwów, nawyku czy stresu. Jeżeli masz problem z kontrolowaniem swojego apetytu, wypróbuj suplementy ograniczające łaknienie zawierające olej z orzechów sosny koreańskiej (zobacz tutaj).

10
Staraj się unikać sosów.

Jeśli jednak chcesz jakiś zjeść wybierz sos ostry (np. sos salsa) zamiast sosu kremowego i słodkiego. Ostre przyprawy takie jak pieprz kajeński, chili, imbir czy wasali wspomagają spalanie kalorii.

11
Ćwicz lub spaceruj przed obiadem.

Pomoże ci to nie tylko spalić kalorie ale również obniżyć apetyt.

12
Staraj się nie siedzieć za długo przy zastawionym stole.

Siedzenie ze znajomymi przy stole pełnym jedzenia sprawia, że jemy więcej niż tego byśmy sobie życzyli.

13
Badania dowodzą, że im więcej zjemy do południa, tym mniej zjadamy na noc.

Z tego powodu staraj się większość zaplanowanych kalorii zjadać do godzin południowych.

14
Unikaj alkoholu.

Jeśli chcesz koniecznie się go napić wybierz czerwone wino, zmieszaj je pół na pół z wodą i dodaj kilka kostek lodu.

15
Zastąp wołowinę i wieprzowinę kurczakiem oraz rybami.

Mają one bardzo niską zawartość tłuszczu i są zdrowe (doskonałe źródło przeciwutleniaczy). Pamiętaj, aby zarówno kurczaka jak i ryby jeść bez skóry.

16
Jedz o stałych porach!

Nieregularne jedzenie powoduje spowolnienie przemian metabolicznych a co za tym idzie - utrata wagi jest znacznie trudniejsza niż w przypadku jedzenia o stałych porach.

17
Śpij co najmniej 7 godzin dziennie.

Już od dawna wiadomo, że brak snu ma wpływ na zwiększenie apetytu.

18
Liczy się konsekwencja, dyscyplina i przede wszystkim motywacja.

Aby schudnąć, należy trzymać się swojego planu diety. Staraj się stosować wizualizację - wyobrażaj sobie siebie i swój wygląd po tym jak już uda ci się schudnąć i osiągnąć wymarzoną wagę.

19
Wprowadź w swoje życie więcej koloru niebieskiego.

Ten kolor hamuje nasz apetyt. Zadbaj zatem o niebieską serwetę na stół a do obiadu ubieraj niebieskie ubranie. Kolory, które pobudzają apetyt to czerwony, żółty i pomarańczowy.

20
Na przeciwko stołu zawieś lustro.

Badania dowodzą, że patrzenie się na siebie w lustrze podczas jedzenia ogranicza ilość spożytych produktów do 1/3. Patrząc się na siebie przypominamy sobie swoje cele i to, że przede wszystkim chcemy schudnąć.

21
Nigdy nie oglądaj telewizji podczas jedzenia.

Jedząc patrz się na talerz i rozkoszuj smakiem. Bądź świadom każdego kęsa. Jedząc przed telewizorem nieświadomie zjadamy o wiele więcej, niż jest nam potrzebne.

22
Myj zęby po każdym posiłku - szczególnie po kolacji.

Czyste zęby i świeżość w buzi powodują, że mamy mniejszą ochotę na kolejną przekąskę.

?

Wskazówki
* Zanim rozpoczniesz nową dietę wykonaj badania krwi. Może wystarczy nieznacznie obniżyć poziom cukru we krwi, aby schudnąć. Staraj się również uzupełnić braki minerałów.

!

Uwaga!
* Jeśli jesteś na diecie, dużo ćwiczysz a twoja waga nie spada nie denerwuj się. Prawdopodobnie zwiększyła ci się masa mięśniowa - poziom tłuszczu z pewnością spadł. Zamiast się ważyć zacznij się mierzyć.

Strona 1 z 4

Powiązane porady

Podobne porady

Komentarze (7)

* Pola wymagane

Littka
18.09.2018
Znam fajną dietę, która pomogła mi schudnąć
Lili
01.09.2018
Eh, szybkie diety... Lepiej wolno. Ja tak uważam. Sama teraz się odchudzam. Mam dietę i nie obawiam się jojo, bo robię wszystko z głową i powoli. Tak jak trzeba.
janadiecie
07.12.2017
u mnie bardzo podobnie w sumie woda sie zgadza, jem mniej a czesciej, jem w zasadzie wszystko tylko ilosci sie nauczylam konkretnych zeby nie przesadzac jak cos mi smakuje i uwagi chyba przy tym.
JoannaKUBIK, Poznań
15.12.2015
ODŻYWIANIE PRZY OTYŁOŚCI (CHOLESTEROL) / NADWADZE / CUKRZYCY / NADCIŚNIENIU / CHOROBACH SERCA: INTELIGENTNE, TAKIE POLECAM. *****

1. Jemy niskotłuszczowo czyli:
INDEKS ŻYWIENIOWY TJ. IŻ PRODUKTU.

2. Niskowęglowodanowo, a zatem (energetyczne):
NISKIE WĘGLOWODANY TJ. DO 26% WZROSTU.

3. Puenta to tabele:
IŻ PRODUKTU.

P. S. Realizując klasyfikację IŻ, organizm sam wykorzystuje złogi trójglicerydów w żyłach, oczyszczając je. Zwyczajne biologiczne reakcje, które równocześnie eliminują miażdżycę i nadciśnienie, a także cukrzycę typu 2. Spożycie CHLEBA NA OSTEOPOROZĘ-IRL, szprotek wędzonych oraz fasoli czyli produktów o dużej zawartości wapnia wyjaśnia celowość umieszczenia tych produktów jako zalecane.

4. Wykluczamy jednak z menu (niezdrowe dla człowieka) tzw:
WYSOKIE WĘGLOWODANY TJ. OD 26.01% WZROSTU.

5. Zalecane w racjonalnej diecie mamy także (energetyczne):
ODPAROWANE WĘGLOWODANY TJ. DO STRUKTURY C.
#28521
30.01.2015
Jedzenie na małych, niebieskich talerzach to dobry sprawdzony sposób, nie stosuję żadnej specjalnej diety, nie uprawiam wyczynowego sportu a mimo to chudnę, wspomagam się Acetomale i piję czerwoną herbatę.
Brumka
06.12.2010
Optymalnie 1kg na 1 tydzień. więcej jest niezdrowo - efekt jojo i odwodnienie organizmu.
atunia
05.12.2010
W ile dni można schudnąć i ile kilo ???